۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۵۹۹۴۸

انفجار لبنان و آغاز جنگ‌های الکترونیک از سوی غرب و صهیونیست‌ها

انفجار لبنان و آغاز جنگ‌های الکترونیک از سوی غرب و صهیونیست‌ها
هانی زاده با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در انفجار لبنان گفت: انفجار بیروت اگر چه بظاهر یک اتفاق بود، اما برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که عوامل انسانی در وقوع آن دخیل بود.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: انفجار اخیر در بیروت اگر چه بظاهر یک اتفاق بود، اما برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که عوامل انسانی در وقوع آن دخیل بود.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم طبق گزارش‌ها در انبار‌های بندرگاه بیروت جاسازی شده بود، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با علم بر حجم این مواد اشتعالزا با استفاده از عوامل داخلی و هدایت برخی مزدوران ضمن استفاده از جنگ الکترونیکی اقدام به پرتاب اشعه لیزر به سوی انبار کرد.

هانی زاده با اشاره به اینکه با چنین انفجاری از هم اکنون جهان شاهد جنگ الکترونیکی شدیدی خواهد بود، بیان داشت: جنگ الکترونیک پیامد‌های بسیاری برای صلح جهانی به همراه خواهد داشت، ترور برخی شخصیت‌های محور مقاومت و ضربه زدن به تاسیسات استراتژیک کشور‌های عضو محور مقاومت در دستور کار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی افزود: جهان به سوی جنگ‌های الکترونیک پیش خواهد رفت و جنگ‌های کلاسیک، کارآمدی شان را از دست دادند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه دولت کنونی لبنان با حزب الله نزدیکی خاصی دارد، عنوان داشت: تحریک مردم برای تظاهرات، فشار‌های اقتصادی، جریان سازی‌ها و بدهی ۸۵ میلیارد دلاری به کشور‌های خارجی نتوانست دولت کنونی لبنان را ساقط کند؛ از این رو غرب وارد جنگ الکترونیک، ترور افراد و حمله به مراکز مهم و حیاتی لبنان شده است.

هانی زاده با بیان اینکه به نظر می‌آید آمریکا و رژیم صهیونیستی در حادثه اخیر لبنان دخالت مستقیمی داشتند، گفت: لبنان وارد بحران جدید امنیتی شده، هدف قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای از بحران سازی آن است که نوعی تقابل میان گروه‌های سیاسی لبنان ایجاد و حزب الله را از عرصه سیاسی، نظامی و امنیتی خارج و خلع سلاح کنند. /۹۴۵۶/ت310/ق
ارسال نظرات