۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۶۶۰۸۳
با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی؛

مراسم بزرگداشت شهدای وحدت در مشهد برگزار می شود

مراسم بزرگداشت شهدای وحدت در مشهد برگزار می شود
خراسان رضوی - مراسم بزرگداشت شهدای وحدت با سخنرانی قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی و علمای تشیع و اهل سنت در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت شهدای وحدت در مشهد با سخنرانی قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، علمای تشیع و اهل تسنن و مردم شهید پرور مشهد برگزار می شود.

یازدهیمن سالگرد شهدای وحدت از جمله سردار شهید شوشتری امسال ا همت مسؤولان استان از جمله آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، استانداری و نیروهای مسلح و قرارگاه ثامن الائمه برگزار می شود.

این مراسم با حضور آحاد مردم، علما و روحانیان و مسؤولان کشوری و لشکری پنج شنبه 24 مهرماه ساعت ساعت 8:30 در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار می شود.

سردار مرتضوی، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه امروز در نشست خبری با اشاره به مقام شامخ شهید و ضرورت بزرگداشت و درس گرفتن از سیره شهدا در زندگی امروز، گفت: ما باید یادو نام و خاطره شهدا به ویژه سیره عملی شهدا را شناخته و خوب عمل کنیم و همواره این فضای معنوی و عاطفی و تأثیر گذار در جامعه را زنده نگه داریم.

وی اظهار کرد: اگر امروز با افتخار از آرمان ها و ارزش های اسلام ناب دفاع کنیم و ایران اسلامی امروز در این نقطه از اقتدار و افتخار قرار گرفته است به خاطر از خود گذشتگی، مقاومت و ایستادگی همه شهدا و خانواده های آن ها است و باید قدردان خون پاک شهدا باشیم.

مرتضوی با اشاره به شخصیت شامخ شهید شوشتری، ابراز کرد: همواره همه تصمیمات ایشان بر پایه مشورت بود و هر جا حضورشان نیاز بود حضور می یافت، همه تصمیمات این شهید برپایه عقل و تدبیر و منطق بود و در جهت رفع نیازهای مردم گام برمی داشت.

گفتنی است؛ شهید نورعلی شوشتری در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۸۸ در همایشی به نام "وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان" که با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین جریان داشت، در انفجاری انتحاری به همراه برخی از فرماندهان سپاه شهید شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات