۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۶۶۰۸۴

طرح ملی «ایران قوی» در کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود

طرح ملی «ایران قوی» در کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام سبزه کار گفت: طرح ملی «ایران قوی» با هدف جریان سازی این گفتمان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه کار، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون‌های مساجد استان خبر داد و افزود: طرح مزبور تا دهه فجر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ ایران قوی، قدرت یافتن در زمینه‌های فرهنگی و هنری را یکی از مؤلفه‌های ایران قوی دانست و گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کرده‌اند باید درزمینهٔ فرهنگی و حفظ هویت اسلامی و انقلابی روزبه‌روز قوی‌تر و عمیق‌تر بشویم؛ زیرا این قوی شدن پاسخِ دشمنی‌های دشمن است.

حجت‌الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه طرح ایران قوی در دومین سال برگزاری رویداد فهما برگزار می‌شود، افزود: این طرح ویژه در قالب زیست‌بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده و قرار است بستر جریان سازی این گفتمان را در بین آحاد مردم به‌ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ایران قوی با فراهم کردن زمینه نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتر مردم، رقابت صحیح، تهیه و اشتراک‌گذاری مطالب و محتواهای مناسب در فضای مجازی و تقویت همکاری و هماهنگی بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌کوشد برای تحکیم و استحکام مؤلفه‌های فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی بر پایه مساجد قدم بردارد.

حجت‌الاسلام سبزه کار تصریح کرد: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور مؤثر و هدفمند بچه‌های مسجد در فضای مجازی از اهداف طرح ایران قوی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح مزبور در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان طراحی شده که محورهای اصلی آن «قرآن و سیره اهل‌بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طرح ملی ایران قوی برای هر رواق یک استان به‌عنوان استان معین انتخاب‌شده که در اجرای طرح همکاری می‌کند، گفت: در این زمینه خراسان جنوبی در رواق فناوری به‌عنوان استان معین مشخص شده است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات