۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۶۶۰۹۱
استاد حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد:

فضای مجازی هم فرصت ساز است هم فرصت سوز

فضای مجازی هم فرصت ساز است هم فرصت سوز
کرمانشاه ـ حجت الاسلام مرتضی خورشیدی گفت: فضای مجازی هم فرصت ساز است هم فرصت سوز، حال باید بتوانیم که این وضعیت را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در نشست بصیرتی با جمعی از طلاب کرمانشاهی که امروز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد؛ اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه اعتقادات دینی و اسلامی بنا نهاده شده است، بنابراین هر کسی که تحت هر عنوانی به دنبال کم رنگ کردن این شعائر است به نوعی مخالف با آرمان های انقلاب محسوب می گردد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که خرده فرهنگ های غربی و ضددینی جامعه اسلامی را تحت تاثیر فرهنگ بیگانه و مخرب خود قرار دهند، گفت: باید اذعان کرد که در سالهای اخیر رشد سریع فضای مجازی در جهان عملا دنیای را وارد مرحله جدیدی کرده است.

حجت الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه فضای مجازی یک شمشیر دولبه است، تاکید کرد: فضای مجازی هم فرصت ساز است هم فرصت سوز، حال باید بتوانیم که این وضعیت را به فرصت تبدیل کنیم و اجازه ندهیم که بخش فرصت سوز این فضا؛ فرهنگ و دین ما را زیر سووال ببرد.

وی با اشاره به اینکه همواره اساتید حوزوی به مساله سواد رسانه ای و فضای مجازی تاکید دارند، بیان داشت: بحث فضای مجازی موضوعی گسترده است که بی شک برای ایجاد بسترهای آن در مراکز آموزشی به مانند حوزه های علمیه نیازمند زمان و هزینه های بسیار هستیم، ولی با این وجود ورود مباحث آموزشی و دینی به فضای مجازی امروز برای همه ما نه تنها ضروری است، بلکه حیاتی است.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از باور نادرست برخی از خواص در داخل کشور، عنوان کرد: کسی نمی تواند منکر وضعیت کنونی جامعه در بخش اقتصاد و معیشت باشد و در مقابل این وضعیت کسانی هستند که نسخه های عجیبی برای برون رفت از این موقعیت برای کشور تجویز می کنند که این نسخه ها و راهکارها هزینه های گزافی برای نظام به دنبال دارد.

این استاد حوزوی ادامه داد: این عده بر این باورند که می توان با توافق و سازش مشکلات کشور را حل کرد، یعنی اینان معتقدند که باید برای تامین منافع با کشوری مثل آمریکا مذاکره کنیم، غافل از اینکه آمریکایی ها در مساله برجام چهره واقعی خود را به خوبی به جهانیان نشان داده اند.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه تنها با اتکا به توان داخلی است که می توان کشور را از این وضعیت رهایی ببخشیم، گفت: چیزی که در این میان برای همه ما مبرهن و روشن می باشد این است که بیگانگان هرگز غمخوار ما نبوده و نیستند و این خود ما هستیم که باید مشکلاتمان را حل نماییم.

وی در پایان سخنان خود دل خوش کردن به ابرقدرتهای جهانی را نوعی ساده لوحی عنوان کرد و بیان داشت: قدرت های جهانی به دنبال تضعیف این انقلاب هستند و برای رسیدن به این نیت خود دست به هر کاری می زنند که برای آن مثال های فراوانی داریم./1400//210/خ

ارسال نظرات