۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۶۲۳۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

نجات بشریت از گمراهی، هدف اصلی پیامبران الهی است

نجات بشریت از گمراهی، هدف اصلی پیامبران الهی است
اصفهان - استاد حوزه علمیه هدف پیامبران را نجات بشریت دانست و گفت: متاسفانه دشمن با ایجاد گروه‌های تکفیری و سلفی و تبلیغات سوء، اسلام را دینی خشن معرفی می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلیمن حبیب الله فرحزاد چهارشنبه شب در ویژه برنامه سفرنامه که به مناسبت شهادت پیامبراکرم (ص) در موکب علی ابن باقر (ع) کاشان برگزار شد، گفت: امام صادق (ع) در ثواب فضیلت و صلوات به پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، خداوند در ثواب ختم یک صلوات به پیامبراکرم (ص) ثواب هزار ختم صلوات برایش منظور می‌کند.

وی ادامه داد: تمام موجودات عالم که امکان گفتن ذکر دارند به تبعیت خدا و ملائکه به کسی که ذکر صلوات بر پیامبراکرم (ص) داشته باشد درود می فرستند و  برایش دعا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: خداوند می‌فرماید صفت ایثار در پبامبراکرم (ص) است که در هیچ امتی نیست که انسان از جان و مال خود بگذرد و دیگران را برخود مقدم بداند.

وی یادآور شد: خداوند خطاب به حضرت موسی می‌فرماید، هرکس به دیگران ایثار و فداکاری داشته باشد، روز قیامت حسابرسی نخواهد داشت و هرجایی از بهشت را دوست داشته به او داده خواهد شد.

وی پیامبراکرم (ص) را تجسم ایثار و فداکاری دانست و عنوان کرد: خداوند می‌فرماید، صفت ایثار در هیچ امتی به غیر از پبامبراکرم (ص) و امت پیامبر نیست که نمونه بارز آن امروز شهدا و خانواده شهدا هستند.

استاد حوزه علمیه هدف پیامبراکرم (ص) و پیامبران را نجات بشریت دانست و گفت: متاسفانه دشمن امروز با ایجاد گروه‌های تکفیری و سلفی و تبلیغات سوء، اسلام را دینی خشن معرفی می‌کند تا اینگونه القا کنند که پیامبر آن‌ها نیز همینگونه بوده است.

وی ادامه داد: پیامبراکرم (ص) مظهر مهربانی و رحمت و صلح و صفا و دوستی است و خداوند نیز در قرآن می‌فرماید، «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمینَ» ‌ای پیامبر ما تو را فرستادیم تا مظهر رحمت و مهربانی باشید، از این رو پیامبراکرم برای همه موجودات و ذرات دنیا رحمت است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: اگر همزمان با تولد پیامبراکرم (ص) طاق کسری شکست و برخی سلاطین از تخت سلطنت به زیر افتادند و آتشکده فارس خاموش شد برای این است که نور پیامبر ظلمت را خاموش و آتش افروزی را کم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شهادت پیامبراکرم (ص) نباید به وفات تعبیر شود، افزود: براساس روایات قطعی پیامبر اکرم (ص) با سم به شهادت رسیده است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات