۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۶۵۶۹۹
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

کسانی که توانایی اداره کشور را ندارند جای خود را به افراد شایسته بدهند

کسانی که توانایی اداره کشور را ندارند جای خود را به افراد شایسته بدهند
اصفهان - استاد حوزه علمیه گفت: افرادی که توانایی اداره کشور را ندارند کنار بروند تا افراد شایسته‌ای که توانایی اداره کشور را دارند جای آن‌ها را پر کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلیمن حبیب الله فرحزاد پنجشنبه شب در برنامه موکب علی ابن باقر (ع) در کاشان، گفت: حب ریاست و دنیا پرستی سبب شد تا امام حسین (ع) و یارانش در کربلا به شهادت برسند.

وی پرهیز از دنیاپرستی را یکی از پیام‌های کربلا و عاشورا دانست و افزود: منشاء تمامی رانت خواری‌ها و رشوه‌ها و ریاست طلبی و جناح بندی و دسته بندی‌های رایج در کشور که مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است حب به دنیا و مال ثروت دنیا است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: افرادی که توانایی اداره کشور را ندارند کنار بروند تا افراد شایسته‌ای که توانایی اداره کشور را دارند جای آن‌ها را پر کنند و برای رفاه مردم تلاش و مشکلات کشور و مردم را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد از خیرخواهی به عنوان یکی دیگر از پیام‌های امام حسین (ع) در کربلا و عاشورا نام برد و تأکید کرد: امام حسین مظهر سخاوت و کرامت و بزرگواری است و مسؤولان کشور نیز باید خیرخواه و دلسوز مردم باشند.

به گفته وی برخی عاشق قدرت هستند و برای رسیدن به آن دست به هرکاری می‌زنند، اما برخی دیگر عاشق خدمت به مردم هستند و این دو با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

استاد حوزه علمیه گفت: برخی برای رسیدن به دنیا و ریاست حاضر هستند منافع ۸۰ میلیون جمعیت ایران را فدای منافع شخصی و رسیدن به مال و ثروت دنیا کنند و این درحالی است که امام حسین (ع) در سخت‌ترین بحران‌ها به دنبال نجات انسان‌ها است.

وی تبیین تفکر حسینی در جامعه را حلاّل تمامی مشکلات کشور دانست و افزود: اگر راه و سیره و روش و تفکر حسینی در کشور احیاء شود هیچ مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلیمن فرحزاد تأکید کرد: اگر صفت خیرخواهی امام حسین (ع) را داشته باشیم و مرد عمل باشیم و شعار ندهیم و تفکرحسینی در کشور احیا شود، آمریکا و استکبارجهانی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات