۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۵۵۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

افراد ناتوان باید از پذیرش مسؤولیت امتناع کنند

افراد ناتوان باید از پذیرش مسؤولیت امتناع کنند
استاد حوزه با تأکید بر استفاده از افراد شایسته برای مسؤولیت گفت: اگر فردی ناتوان است باید صادقانه از پذیرش مسؤولیت امتناع کند تا افراد شایسته امور جامعه را بر عهده گیرند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: همه اهل‌بیت(ع) یک اسم و چندین لقب دارند که به‌طور مثال امام صادق علیه‌السلام اسم اصلی‌شان جعفر(ع) و لقب معروف و مشهور حضرت نیز صادق(ع) است.

وی افزود: عبادت فقط نماز و ذکر و دعا خواندن نیست بلکه گوش سپردن به فضائل اهل‌بیت(ع) و آیات قرآن و روایت پای منابر اگر ثوابش بیشتر از عبادت نباشد کمتر نیست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند اگر یک‌کلامی را بشنوی و به آن عمل نمایی ارزش و ثوابش از عبادت یک سال بیشتر است.

وی افزود: روایاتی که در باب ارزش تعلیم علم واردشده بسیار زیاد است و چه‌بسا گاهی گوش دادن به یک آیه قرآن می‌تواند زندگی انسان را متحول نماید که مصادیق تاریخی آن بسیار زیاد است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: صدق یعنی انسان راست‌گو باشد در زبان، گوش، چشم، معاشرت، کار وزندگی و… چراکه دایره صدق و صداقت بسیار وسیع بوده و می‌تواند تمامی شئونات زندگی انسان را شامل شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: صدق در اعمال و رفتار، تطابق ظاهر و باطن و یک چهره بودن امری ضروری است چراکه منافقین همواره ظاهر الصلاح بودند اما از باطن فاسد و دچار پوسیدگی درون بودند.

وی تأکید کرد: بیشترین ضرباتی که بر پیکره یک جامعه وارد می‌شود به خاطر بی‌صداقتی است چراکه باید پذیرش تمامی مسؤولیت‌ها توسط افراد بر اساس صداقت صورت گیرد و اگر در جایگاهی نیست که مسؤولیت قبول کند باید صادقانه از پذیرش مسؤولیت امتناع کند و اجازه دهد افراد شایسته امور جامعه را بر عهده گیرند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: قدم صادقانه برداشتن درراه دین وزندگی، سخن صادقانه بر زبان راندن، صداقت در خانواده و در میان همسران، صداقت با فرزندان و در مواجه با دیگر افراد جامعه یک امر ضروری است که باید در جامعه نهادینه شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اگر صداقت در جامعه نهادینه و رواج پیدا کند پرونده‌های قضایی کاهش پیدا می‌کند و جامعه در مسیر اصلاح قرار می‌گیرد./1350/د102/ق

ارسال نظرات