۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۶۶۳۱۱

مشهدالرضا در عزای سه ولی خدا

مشهدالرضا در عزای سه ولی خدا
خراسان رضوی - مشهد مقدس همزمان با رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با دهه آخر صفر و رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) مشهد الرضا(ع) با محوریت بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) غرق در عزا و ماتم است.

هر ساله در این ایام مشهدالرضا شاهد خیل عظیم مشتاقان به خاندان عصمت و طهارت بود و دلدادگان مکتب ناب محمدی از جای جای این کره خاکی به سرزمین مقدس مشهد روانه شده تا ضمن عرض ارادت به امام شهید خود با کسب معارف رضوی در زندگی در جهت سیره اهل بیت(ع) گام بردارند.

امروز همزمان با شهادت نبی اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در مناطق مختلف مشهد مراسم عزاداری برپا بود، این مراسم ها با توجه به شیوع بلای کرونا متفاوت از هر ساله برگزار شد؛ مساجد وحسینیه ها مراسم را به فضای باز و خیابان ها آورده تا ضمن ادای حق نسبت به پیامبر و امام خود که راه حق را نشان دادند در جهت حفظ سلامت عزادارن نیز اقدام کنند، سلامتی که در کلام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز به آن مکرر اشاره شده است.

حرم رضوی، خیابان ها و سردرب خانه ها و مغازه های شهر سیاه پوش شده است و شهر رنگ و بوی عزا را می دهد؛ ظهر امروز اجتماع عزاداران نبوی با جمعیت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم رضوی برگزار شد؛ دلدادگان ولایت به خیابان های منتهی به حرم رفته تا از راه دور و برای حفظ سلامتی خود و دیگران به ثامن الحجج(ع) عرض تسلیت کنند.

خیابان های مشهد امروز غریب است؛ هر ساله دستجات عزاداری در مسیرهای منتهی به حرم و خیابان های شهر در این ایام به اقامه عزا می پرداختند اما امروز گوش به فرمان رهبری داده و در مساجد و تکیه های محله و در خانه های خود به اقامه عزا پرداختند.

علی قارونی رییس روابط عمومی شورای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی با اشاره به اینکه عزاداری آخر ماه صفر در ۵۰ نقطه شهر مشهد و در فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود، گفت: خیابان‌های امام رضا (ع)، طبرسی و آیت الله شیرازی به عنوان محور مراسم در نظر گرفته شده و شروع مراسم ساعت ۹ و نیم صبح خواهد بود.

وی افزود: عرصه میدان شهدا، ورزشگاه تختی، مجموعه ورزشی کارگران، کوه پارک، میدان دلاوران، خیابان فداییان اسلام، پایانه معراج، مجتمع مهدیه مشهد و بازار خودرو مجیدیه، خیابان‌های نامجوی ۲، نبش پیروزی پنج، خواجه ربیع ۲۲، کلاهدوز چهار، طبرسی شمالی ۴۶، صبای ۲۵ و فکوری ۸۱ از دیگر نقاطی است که عزاداری روز‌های پایانی ماه صفر در آن‌ها برگزار می‌شود.

مردم ولایت مدار از سنت حسنه همدلی پیامبر(ص) و آل الله به خوبی آگاه هستند، امسال کرونا این سنت حسنه را تعطیل نکرد بلکه مردم مشهد این سنت زیبا را به نوعی دیگر به نمایش گذاشتند و در شرایطی که بسیاری به خاطر ویروس کرونا در سختی معیشتی به سر می برند، مردم مشهد با تهیه غذای گرم و بسته های مواد غذایی به اکرام پرداختند و نشان دادند که از نبی اکرم و اهل بیت ایشان اکرام را به خوبی آموخته اند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
0
0