۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۶۶۳۳۸
کارشناسان آمریکایی:

آمریکایی‌ها هیچ چیز با ارزشی برای مردم افغانستان باقی نمی‎گذارد

آمریکایی‌ها هیچ چیز با ارزشی برای مردم افغانستان باقی نمی‎گذارد
برخی رسانه‌ها در افغانستان اعلام کردند که همزمان با احتمال کاهش نظامیان آمریکایی در این کشور، بخشی از تجهیزات و تأسیسات پایگاه بگرام در این کشور تخریب شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با احتمال کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان، بخشی از تاسیسات پایگاه هوایی بگرام، بزرگترین و مهم ترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان  است، در حال تخریب توسط نیروی ها نظامی آمریکا است.

مردم در شهرستان «بگرام» در شمال کابل می‌گویند که تاسیسات اطراف پایگاه نظامی بگرام توسط نیروهای آمریکایی تخریب شده است.

برخی مقامات محلی در گذشته نیز گفته بودند که آمریکایی‌ها این تجهیزات را به دولت افغانستان نمی‌دهند و بیشتر آنها را به پاکستان منتقل کرده‌اند.

همچنین پیش از این گفته می‌شد که در فرودگاه «بگرام» 1800 ساختمان تخریب شده‌ است؛ تا پس از خروج نیرو های آمریکایی قابل استفاده برای مردم افغانستان نباشد.

پیش از این، خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از «زاک اسمیت» مسئول تیم تخریب ساختمان و تجهیزات نیروهای آمریکایی گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی تمام روز مشغول به تخریب هستند.

اسمیت اظهارداشت که ما این کار را تا حدممکن به گونه‌ای درست انجام می‌دهیم و هر جایی که سوخت، روغن و یا بطری را می‌بینیم آن را از بین می‌بریم تا مطمئن شویم که بگرام را طوری که در روزهای اول به آن وارد شدیم، همانطور رها می‌کنیم.

این در حالی است که گفته می‌شود در دوهه اخیر حدود 700 پایگاه کوچک و بزرگ نظامی توسط آمریکا در افغانستان ساخته شده است که بسیاری از آنها را نیروهای آمریکایی پس از واگذاری یا خروج، تخریب کرده‌اند.

به گفته کارشناسان آمریکایی‌ها، در آستانه خروج از افغانستان هیچ چیز با ارزشی را برای کشور و مردم افغانستان، باقی نخواهند گذاشت./د102/ف

ارسال نظرات