۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۶۶۴۱۸
امام جمعه ازنا:

فقرزدایی، رونق تولید و ساختن آینده از برکات وقف است

فقرزدایی، رونق تولید و ساختن آینده از برکات وقف است
لرستان - حجت الاسلام سپهوند بر ضرورت ترویج و احیای فرهنگ وقف تأکید کرد و گفت: از برکات وقف، فقرزدایی، تولید و ساختن آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی سپهوند امام جمعه ازنا ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و جمعی از واقفین و فعالین این نهاد که در دفتر امام جمعه ازنا برگزار شد، گفت: وقف سنت حسنه و صدقه همیشه جاری است.

امام جمعه ازنا عنوان داشت: وقف یکی از نیازهای اساسی کشور و عملی پسندیده در دین است که در کنار اجر فراوان برای واقف، بسیاری از مشکلات مردم نیازمند را نیز حل می کند.

حجت الاسلام سپهوند با اشاره به اهمیت مسأله وقف در جامعه اسلامی افزود: انتظار می رود خیرین و همه کسانی که دغدغه این موضوع را دارند؛ در راه معرفی و ترویج این امر نیک و ارزشمند به جامعه حضور داشته باشند.

وی به جایگاه وقف اشاره و بیان کرد: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهم ترین کارکردهای آن در جامعه، فقرزدایی، رونق تولید و ساختن آینده است.

حجت الاسلام سپهوند با تأکید بر اینکه در حوزه وقف باید اقدامات بیشتری انجام شود، اظهار داشت: رسانه ها و فضای مجازی می توانند در فرهنگ سازی سنت وقف، نقش مؤثرتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف امری مهم برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رفع فقر و محرومیت زدایی است./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات