۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۶۳۲۱
همزمان با شب شهادت ثامن الحجج؛

مراسم سنتی خطبه خوانی در حرم رضوی برگزار شد

مراسم سنتی خطبه خوانی در حرم رضوی برگزار شد
خبرگزاری رسا - مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمان رضوی، علما و روحانیون در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمان رضوی و عزاداران رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم معنوی خادمان رضوی با در دست داشتن لاله های شمع گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زده و به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم مذهبی ضمن خوش آمدگویی به عزاداران رضوی به ایرد سخن پرداخت و با اشاره به علم امام رضا(ع) به صبر اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) از شرایط ولایت عهدی برای تبلیغ دین استفاده کرد و با صبر خود نقشه های مأمون را نقش بر آب کرد.

وی اظهار کرد: امام موسی بن جعفر(ع) می فرماید:«کسی که امام رضا(ع) را زیارت کند، همانند کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است» این حضرت چنین عظمت و مقامی دارد، ما باید خدا را شاکر باشیم که چنین امامان و پیشوایانی داریم.

گفتنی است، مراسم خطبه‌خوانی آئینی سنتی است که بر اساس وقف نامه علیشاه، حاکم وقت خراسان در ۱۱۶۰ هجری قمری، همه‌ساله در شب عاشورای حسینی و شب شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در قالب این مراسم، تولیت و خدام آستان قدس رضوی در حالی که شمع‌های روشن در دست دارند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه می‌زنند و با مرثیه‌سرایی و عزاداری و قرائت خطبه ویژه این شب شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم (ص) و هم‌چنین سلام و درود بر ائمه معصومین (ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری، فرارسیدن ایام عزا را به محضر حضرت امام رضا (ع) تسلیت می‌گویند./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات