۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۶۶۴۵۶

اخبار کوتاه از اداره کل اوقاف مازندران

اخبار کوتاه از اداره کل اوقاف مازندران
مازندران - رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی گفت: همزمان با فرارسیدن دهه وقف 200 بسته کمک مومنانه احسان ماندگار بین نیازمندان بندپی بابل توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی گفت: همزمان با فرارسیدن دهه وقف 200 بسته کمک مومنانه احسان ماندگار بین نیازمندان بندپی بابل توزیع شد.

حسین محمدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی از توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته 250 هزار تومان خبر داد و گفت: در نخستین روز از دهه وقف این بسته‌ها در روستاهای توابع بندپی بابل توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح شمیم حسینی دومین مرحله از توزیع بسته‌های معیشتی از محل موقوفات متصرفی بندپی به تعداد ۲۰۰ بسته انجام شد، خاطرنشان کرد: در مرحله اول از اجرای این طرح که همزمان با دهه اول عاشورا بود، توزیع ۲۷۰ بسته مواد غذایی به ارزش هر بسته ۲۲۰ هزار تومان را داشتیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی تصریح کرد: این بسته‌ها که در مصلی بزرگ بندپی جمع‌آوری شده بود پس از تشییع پیکر شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر در بین روستاها توزیع شدند.

این مسؤول در پایان تاکید کرد: اجرای نیت طرح شمیم حسینی در ایام محرم و صفر صورت گرفته است، موقوفات نیز قید مکانی داشتند که رعایت شد.


ثبت یک وقف جدید در شهرستان سوادکوه

رییس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سوادکوه از ثبت یک وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: اظهار داشت: واقف نیک‌اندیش حاج رزاق رزاقی یک باب مغازه در پاساژ زیراب را وقف کرده است.

حجت الاسلام رضا یوسفی‌ززولی با بیان این که ارزش ریالی این زمین وقف شده توسط این واقف خیراندیش 10 میلیارد ریال است، افزود: درحالی که سنت پسندیده وقف رو به گسترش است و هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد، شرکت مردم استان مازندران در این عرصه باب جدیدی را به این سو باز کرده است.

رییس اداره اوقاف شهرستان سوادکوه تصریح کرد: براساس وقف‌نامه‌ای که با نام این واقف خیر‌اندیش به ثبت رسید، این موقوفه با نیت عزاداری امام حسین(ع) و کمک به ایتام و فقرا وقف شده است.


ثبت وقف 10 میلیاردی در لاریجان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان از وقف زمین به مساحت هزار و 100 متر مربع به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال خبر داد.

محسن هدایتی اظهار کرد: واقف نیک اندیش سید حسن رضوی، شش دانگ زمین به مساحت هزار و 100 مترمربع در بخش لاریجان را وقف نموده و ارزش این زمین بیش از 10میلیارد ریال قیمت گذاری شده است.

هدایتی تصریح کرد: سید حسن رضوی مورد مصرف وقف را هزینه ساخت پارک و فضای سبز قرار داده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان افزود: جامعه ما نیاز به خیرات و مبرات از سوی نیکوکاران دارد و هر کس به اندازه استطاعت مالی خود می‌تواند به عنوان واقف نام خود را در تاریخ ماندگار کند و اجر و ثواب معنوی را در دنیا و آخرت برای خود ذخیره سازد.

وقف 5500 مترمربع باغ مرکبات در نکا

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا از ثبت یک وقف جدید با کاربری کشاورزی در این بخش خبر داد و گفت: این وقف جدید یک باغ مرکبات بمساحت 5هزار و 500 متر مربع است.

حجت الاسلام رمضان شجاعی افزود: این وقف از طرف واقف خیراندیش حاج غلامرضا عبدی جهت ترویج امور فرهنگی و تربیتی و مذهبی روستای نوذرآباد وقف شده است.

وی با اشاره به این که بیشتر موقوفات در استان با نیت مذهبی است، افزود: وقف در حوزه مسایل فرهنگی، اقتصادی، درمانی، اجتماعی و عمرانی در این استان نیز نیاز است و نیت واقفان به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود.

شجاعی اظهار داشت: با توجه به‌ مشکلات و نیازهای جامعه، نیت واقفان در راستای رفع مشکلات جامعه، به سمت اشتغال، درمان بیماران، کمک به نیازمندان، ازدواج جوانان و کارهای خیر هدایت می شود.


توزیع 3100 بسته کمک مومنانه موقوفات و غذای گرم در جویبار

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار گفت: همزمان با فرارسیدن دهه وقف و دهه آخر صفر سه هزار و 100 بسته کمک مومنانه و غذای گرم از محل موقوفات و کمک خیریان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

رشید رضاپور اظهار داشت: بسته‌های سبد کالا معیشتی طرح احسان ماندگار از محل موقوفات با مشارکت آستان قدس و خیران شهرستان جویبار تهیه و در این شهرستان توزیع شد.

وی افزود: بیش از صد بسته کمک مومنانه موقوفات طی روزهای گذشته تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار اضافه کرد: طی سال جاری در مجموع هزار بسته کمک مومنانه موقوفات در شهرستان جویبار بین افراد کم‌برخوردار جامعه توزیع شده است.

رضاپور گفت: همچنین در کنار توزیع بسته‌های مومنانه سه هزار پرس غذای گرم نیز در دهه پایانی صفر پخت و توزیع شده است.

توزیع پنج هزار پرس غذای گرم به‌مناسبت دهه وقف در محمودآباد

بهزاد صادقی از تهیه و طبخ پنج هزار پرس غذای گرم و توزیع بین نیازمندان شهر و روستاهای محمودآباد خبر داد و گفت: این کار باهمکاری اداره اوقاف و کانون خادمیاران امامزاده قاسم(ع) محمودآباد در دهه آخر صفر و دهه وقف صورت گرفته است.

وی افزود: در ایام محرم و صفر بسته های کمک مومنانه موقوفات به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در محل امامزاده قاسم(ع) آماده و بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان محمودآباد توزیع شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد همچنین به توزیع 100 سبد غذایی دیگر اشاره کرد و گفت: این بسته‌ها که با همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی آماده و بین هیات‌های مذهبی شهرستان توزیع شد.

صادقی یادآور شد: توزیع کمک‌های مومنانه در قالب طرح شمیم حسینی صورت گرفت، در دهه وقف بحث برگزاری مسابقات و محفل انس با قرآن در امامزاده قاسم(ع)، عزاداری به‌مناسب شهادت امام رضا (ع) با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی در محمودآباد را داشتیم.

وی همچنین از چهار وقف جدید در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این موقوفات در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی بوده و ارزش آن‌ها حدود یک و نیم میلیارد تومان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا بحث پخت غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان را به‌صورت هفتگی در آستانه امامزاده قاسم(ع) بطور متوسط هفته ای ۲۰۰ پرس را داریم که بین نیازمندان بیشتر در سطح شهرستان توزیع می‌شود./950//304/خ

ارسال نظرات