۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۶۶۶۵۲۳
سخنگوی سابق وزارت کشور افغانستان:

حکمتیار اهداف شومی از سفر به پاکستان دارد

حکمتیار اهداف شومی از سفر به پاکستان دارد
سخنگوی سابق وزارت کشور افغانستان درباره سفر رسمی رهبر حزب اسلامی به پاکستان گفت که حکمتیار در این سفر اهداف شومی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «نصرت رحیمی» سخنگوی سابق وزارت کشور افغانستان در واکنش به سفر گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی، به پاکستان در توییتی نوشت: حکمتیار در این سفر اهداف شومی دارد و توطئه های وی باید خنثی شوند. حکمتیار هنوز ایده‌های تروریستی در سر دارد و او هنوز در اندیشه کسب قدرت از روش‌های غیرقانونی و نامشروع است.

وی افزود: با نگاهی به گذشته و حال می‌توان دریافت که حکمتیار از سفر به پاکستان اهداف شومی دارد؛ خائنین به وطن باید تحت تعقیب قرار گیرند و نقشه‌های آن‌ها خنثی شود.

رهبر حزب اسلامی افغانستان که به همکاری با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) نیز متهم است به دعوت رسمی دولت پاکستان عازم این کشور شد و قرار است در این سفر 3 روزه با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس جمهور، رئیس مجلس سنا و رئیس سنای این کشور دیدار کند. این در حالی است که رهبر حزب اسلامی هیچ سمت رسمی در دولت افغانستان ندارد.

حکمتیار که اردیبهشت سال 1396 پس از حدود 20 سال حضور در پاکستان در پی توافق صلح با دولت افغانستان به کابل آمد و در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز راه به جایی نبرد و اکنون نیز جایگاه تاثیرگذاری در روند مذاکرات صلح ندارد و هیچ چهره منتسب به این حزب در فهرست اعضای مذاکره کننده حکومت افغانستان دیده نمی‌شود.

وی بارها از گروه تروریستی داعش نیز اعلام حمایت کرده و حدود دو سال پیش نیز در نشست علمای افغانستان در راستای تفرقه بین مذاهب و اقوام این کشور با توهین به شیعیان و فارسی زبانان گفته بود: آنها مذهب غلط، زبان و فرهنگ خودشان را بر ما تحمیل می‌کنند.

ارسال نظرات