۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۶۵۳۹
نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور:

اقدامات دولت مردم را در تنگنای معیشتی قرار داده است

اقدامات دولت مردم را در تنگنای معیشتی قرار داده است
آصفری با اشاره به عدم تحقق وعده‌های اقتصادی و سیاسی دولت تأکید کرد که اقدامات و بی تدبیری‌های دولت مردم را در تنگنای معیشتی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدحسن آصفری، نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای ، در همایش «استیضاح روحانی؛ حق ملت، تکلیف مجلس» که امشب در قم برگزار شد، با اشاره به دو شعار و وعده اتتخاباتی رییس جمهور گفت: نخستین وعده آقای روحانی این بود که وضعیت اقتصادی مردم یه گونه ای بهبود خواهد یافت که مردم به پول یارانه احتیاج پیدا نکنند.

آصفری بیان کرد: اکنون وضعیت زندگی مردم به گونه ای شده در تنگاهای معیشتی قرار گرفتند و  برخی از روستاییان درآمدی جز یارانه ندارند و خود دولت مجبور به ارائه کمک معیشتی به آنها شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شعار دوم آقای روحانی تقویت دیپلماسی کشور در جهان بود؛ اما اکنون شاهد هستیم که روادید  وزیر امور خارجه برای ورود به  برخی کشورها صادر نمی شود؛ همین دو دلیل برای سؤال و استیضاح رییس جمهور کافی است.

وی با اشاره به  کارنامه بد دولت در برجام نافرجام گفت: رهبر انقلاب بارها به دلتمردان گوشزد کردند که به برجام خوش بین ‌نیستم و مراقب خیانت های طرف مقابل باشید و همچنین بارها مجلس از دولتمردان درخواست داشتند که نمایندگانی از مجلس در مذاکرات  حضور داشته باشند؛ اما شخص آقای رییس جمهور با این امر مخالفت کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر اقدامات مدافعان حرم، برد موشک های ایرانی، قدرت نیروهای مسلح ایران و نظامی ایران‌نبود، هرگز آمریکا و سران اروپایی پای میز مذاکره با ایران نمی نشستند؛ اما وزیر امور خارجه همواره بیان می کند که با گفتمان و دیپلماسی غربی ها را وادار به مذاکره با ایران کردیم.

وی با بیان اینکه اگر دولتمردان به رهنمودهای رهبر انقلاب در برجام گوش فرا می دادند،  هیچ گاه  ترامپ جرأت پاره کردن برجام نداشت، گفت: همواره رهبر انقلاب تأکید به اقدامات متقابل در مذاکرات با غربیان و برجام داشتند و فرمودند اگر سران کشورهای اروپایی خواهان این است فعالیت های هسته ای به تحقیقات هسته ای تبدیل شود، باید تحریم های اقتصادی علیه ایران را رفع کنند.

نماینده مجلس ابراز داشت: دولت در فرصت باقی مانده درصدد است با فشار حداکثری بر اقتصاد مردم، آشوب های خیابانی در کشور راه اندازی کند؛ به همین‌جهت باید استیضاح روحانی در دستور کار مجلس انقلابی قرار گیرد زیرا که خطر بزرگتری در کمین ملت است.

آصفری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب «جهش تولید» را به عنوان  شعار سال قرار دادند، گفت:  بیش از هفت ماه از امسال می گذرد اما تا کنون دولتمردان در زمینه این شعار لایحه ای به مجلس ارائه نکردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بیش از چهار ماه از آغاز کار مجلس یازدهم‌ می گذرد؛ اما وضعیت  اقتصادی مردم بهبود نیافته و موضع اشتغال نسل جوان حل نشده است و  این امر به سبب عدم همکاری و همیاری دولت با مجلس در این زمینه ها است.

آصفری  با اشاره پیگیری سؤال از رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی  گفت: طرح سؤال از رییس جمهور به امضای  ۲۱۰ نفر از نمایندگان مجلس با پنچ سؤال اساسی درباره قیمت ارز، بیکاری و معیشت مردم و قیمت مسکن رسیده و به رییس مجلس تحویل داده شده است./998/پ202/ق

ارسال نظرات