۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۶۶۵۵۰
امام جمعه هفتکل مطرح کرد؛

لزوم توجه به وقف های آموزشی

لزوم توجه به وقف های آموزشی
خوزستان - حجت الاسلام خلیلی در رابطه  با آثار و برکات وقف آموزشی، گفت: این روش مورد تأیید ائمه معصومین (ع) است و می‌تواند سبب رشد مال و بیمه سلامت انسان شود.
حجت الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتکل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به جایگاه وقف در اسلام اشاره کرد و گفت: وقف اموال منقول در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان احکام لازم شمرده می‌شود؛ شخص واقف به جهت اینکه مال در مسیر انحرافی قرار نگیرد، وقف را انجام می‌دهد.

امام جمعه هفتکل در رابطه با وقف چاه به نیازمندان در زمان امیرالمؤمنین (ع) عنوان داشت: برخی افراد بهره بردار‌ی های خاص وقف را به دلیل جلوگیری از خروج مال از مسیر صحیح انجام می‌دهند؛ امام علی (ع) گاهی چاه را حفر و آن را وقف عموم می‌کردند این موضوع موجب رواج مسئله وقف در بین افراد شد.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به سود دنیوی و اخروی وقف اظهار داشت: در وقف اموال منقول همچون زمین و خانه آثار و برکات حاصله تا سال‌های آینده باقی می‌ماند؛ همچنین موجب می‌شود که آن مال از دستبرد افراد سوءاستفاده گر در امان بماند.

وی با بیان اینکه مال می‌تواند در زمینه‌های مختلف وقف شود تصریح کرد: شخص واقف می‌تواند اموال خود را صرف امور خیریه در راستای کمک به یتیمان و یا در زمینه آموزش مانند تقویت حوزه‌های علمیه و طلاب کند.

امام جمعه هفتکل با اشاره به شرایط سخت زندگی و همچنین مشکلات مالی در رابطه با نحوه‌ دیگر وقف بیان داشت: امروزه با تغییر شرایط زندگی شخص واقف می‌تواند آموزش خود را وقف نیازمندان کند، به عنوان مثال پزشک می‌تواند ساعتی از زمان کاری خود را به درمان نیازمندان اختصاص دهد.

حجت الاسلام خلیلی در پایان با بیان اینکه از برکات وقف آموشی می‌توان به ایجاد نظم در زندگی فرد اشاره کرد، گفت: افزون بر اینکه این روش مورد تایید ائمه معصومین (ع) است، می‌تواند سبب رشد مال و بیمه سلامت انسان شود./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات