۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۶۶۵۷۵
امام جمعه پارسیان:

واقفین به ایجاد وقف‌های اجتماعی اهتمام ورزند

واقفین به ایجاد وقف‌های اجتماعی اهتمام ورزند
هرمزگان - حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه واقفین به ایجاد وقفهای اجتماعی اهتمام ورزند، گفت: واقفین می توانند در تامین هزینه های ناباروری به خانواده های نیازمند کمک کنند.

حجت الاسلام محمد بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به مناسبت دهه وقف، به اهمیت وقف در قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: در آیات کتاب حق و همچنین روایات و کلام ائمه معصومین (ع)، مردم را به سنت حسنه وقف و کارهای خیر تشویق می کنند.

وی افزود: یکی از مصادیق بارز اعمال نیک و عمل خیر در جامعه، سنت حسنه وقف است که به دلیل ماندگاری، می تواند ثمرات با برکتی را برای جامعه اسلامی به همراه داشته باشد.

امام جمعه پارسیان به نقش وقف در اسلام و خدمات اجتماعی نهاد وقف اشاره داشت و اضافه کرد: اسلام دین تک بعدی نیست و تمامی ابعاد زندگی بشر را مورد توجه قرار داده است، دین مبین اسلام نه تنها در مساله عبادی، سیاسی و اقتصادی بلکه در مسائل اجتماعی نیز دستورالعمل ها و فرامینی دارد که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

حجت الاسلام بارانی با تاکید بر اینکه باید بر اساس نیازهای جامعه، وقف ایجاد شود، گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی، مساله جمعیت است، در صورت کاهش جمعیت در سال‌های آینده، ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره نظام اسلامی وارد خواهد شد از این رو واقفین می بایست به این مساله ورود کنند.

وی ادامه داد: مساله جمعیت، وسیع است و واقفین می توانند به تامین هزینه های ناباروری خانواده ها کمک کنند؛ چراکه زوج های جوان و خانواده هایی هستند که به دلیل مشکلات مالی قادر به فرزندآوری نیستند.

امام جمعه پارسیان تاکید داشت: کمک به ازدواج آسان، تامین جهیزیه، مسکن جوانان، اشتغال، تولید و رسیدگی به خانواده های نیازمند قطعا به جمعیت جوان کشور کمک خواهد شد./851/ت310/ب1

ارسال نظرات