۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۶۶۵۹۹

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر  کوتاه از حوزه علمیه خراسان
خراسان رضوی - اهدای يك قطعه باغ به حوزه علميه خراسان و تشكيل اولين جلسه شورای آموزش حوزه علميه خراسان از جمله خبرهای کوتاه حوزه است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد خاني، مسئول اداره موقوفات حوزه علميه خراسان از اهداء و واگذاري يك قطعه باغ به متراژ 500 متر مربع در راستاي منافع و اهداف حوزه علميه خراسان به مركز مديريت اين حوزه خبر داد.

وي افزود: اين قطعه باغ در حريم مشهد قرار داشته و توسط يكي از اساتيد خواهر حوزه علميه مشهد به صورت مابعدالحيات اهداء شده است.

مسئول اداره موقوفات حوزه علميه خراسان همچنین به مناسبت هفته وقف، خاطر نشان کرد: پس از تاسيس دفتر موقوفات و امور حقوقي وقف حوزه علميه خراسان بيش از 120 وقف و صلح جديد براي حوزه علميه خراسان ثبت شده است.

برگزاری نشست علمی تفکرات اسلام شناسان شیعی معاصر

مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد، نشست های علمی با موضوع « بررسی تفکرات 9 اسلام شناس شیعی معاصر»، امام خميني(ره)، آیت الله العظمی خامنه اي، شهيد صدر، شهيد مطهري، آيت الله جوادي آملي، آيت الله مصباح يزدي، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و امام موسی صدر را هر چهارشنبه ویژه عموم طلاب در پنجاه جلسه برگزار می کند.

این نشست های علمی به همت واحد پژوهش مدرسه علميه عباسقلي خان و با هدف معرفی الگوهای موفق حوزوی دارای نظام های فکری به طلاب، برگزار می شود.

ارائه مشاوره تلفنی ویژه خواهران و برادران

سیدحامد عاملی، مدیر مرکز مشاوره و مهارت های علمی کاربردی حوزه علمیه خراسان از ارائه مشاوره های تلفنی ویژه خواهران و برادران در این مرکز خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن و ایجاد محدودیت های اجتماعی به واسطه‌ی قطع زنجیره انتقال بیماری، مرکز مشاوره این حوزه، مشاوره ها را به صورت تلفنی به مخاطبان خود ارائه می دهد.

مدیر مرکز مشاوره و مهارت های علمی کاربردی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که مشورت در امور، یکی از سفارشات دین مبین اسلام است، افزود: این مرکز توسط اساتید متعهد، مشاوره های تخصصی در موضوعات مختلف خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، بالینی، دوران عقد، اعتماد به نفس، ازدواج و ...، را ارائه می دهد.

عاملی با بیان این که در جلسات مشاوره بیشتر به معنویات پرداخته می شود و از طریق مشاوره معنوی، تلاش می‌شود تا به سلامت روان افراد کمک شود، اضافه کرد: متقاضیان می توانند از ساعت 8 صبح تا 14 از طریق تلفن های 32008805 ویژه برادران و 32008815 ویژه خواهران، تماس حاصل نمایند و به مدت 30 دقیقه مشاوره دریافت کنند.

گفتنی است، علاقمندان جهت دریافت برنامه های مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان می توانند از طریق كانال این مرکز در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/moshaverhh97 اقدام نمایند.

انتصاب اعضاي شوراي آموزش حوزه علميه خراسان

طبق اساسنامه شوراي عالي حوزه علميه خراسان، شوراي آموزش این حوزه با 9 عضو حقیقی و 7 عضو حقوقی، توسط مدير حوزه علميه خراسان معرفي شدند.

برنامه ريزي جهت تحقق سند چشم انداز و الزامات نظام جامع آموزش مصوب شوراي عالي حوزه علميه خراسان، تصويب آئين نامه هاي مرتبط با بخش آموزش، برنامه ريزي جهت تحقق تحول مدنظر مقام معظم رهبري در نظام آموزش حوزه هاي علميه مبتني بر سياستهاي كلان مصوب شوراي عالي، پيشنهاد سياستهاي كلان در عرصه هاي پذيرش، توسعه رشته هاي تخصصي، نظام مقاطع آموزشي حوزه، نظام جامع مدارج علمي و ...، و در نهايت تعامل سازنده و راهبردي با قرارگاه‌هاي پنج گانه علمي آموزشی حوزه علميه خراسان (قرآن و عترت، فقاهت و مجتهد پروري، علوم عقلي و كلام اسلامي، زبان و ادبيات) از اهداف اصلي تشكيل شوراي آموزش حوزه علميه خراسان است.

 حجج اسلام و المسلمين سید حمید علوی آزیز (دبیرشورا)، محمدحسین مهدوی مهر، محمد مهدی مسعودی، ابوالفضل عادلی نیا، سیدهادی مرتضوی، مجتبی الهی خراسانی، مجتبی مهدوی ارفع، عبدالحمید واسطی و حجت گنابادی نژاد، اعضای حقیقی این شورا هستند.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر، معاون پژوهش و مسئولان قرارگاه های علمی آموزشی حوزه علمیه خراسان نیز به عنوان اعضا حقوقی این شورا هستند.

گفتنی است، شوراي آموزش حوزه علميه خراسان متشكل از اساتيد، صاحب نظران و مديران عرصه آموزش است كه طبق اساسنامه و مصوبات شوراي عالي حوزه خراسان فعاليت مي كند.

تشكيل اولين جلسه شوراي آموزش حوزه علميه خراسان

نخستین جلسه شورای آموزش حوزه علمیه خراسان با حضور آیت الله سیدمصباح عاملی، مدیر این حوزه، در مرکز مدیریت برگزار شد.

لزوم برنامه ريزي بلند مدت بر اساس سند چشم انداز حوزه علميه و نظام جامع آموزش، توجه جدي به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه هاي علميه، ضرورت استفاده از تمام ظرفيت ها و سلايق در حوزه علميه، اهميت توجه به وجود فضلاي خراساني در قم و ديگر مراكز، حركت به سمت بهره گيري بيشتر از فضاي مجازي و الزامات آن، تمركز بر ارزيابي خروجي هاي مدارس، برنامه ريزي جهت توسعه و گسترش رشته هاي تخصصي و بازبيني ضوابط جذب منابع انساني حوزه (طلبه،استاد و...)، از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

براساس این گزارش، معارفه اعضا، تشريح اهداف و وظايف شورا، ارائه سند چشم انداز و الزامات نظام جامع آموزش و بيان اولويت ها توسط اعضاي جلسه و تعيين زمان جلسات، به عنوان دستور اولين جلسه، مورد بررسی قرار گرفت./864/ت304/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات