۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۶۶۶۰۵
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

خون شهدا، وقفی ماندگار برای استمرار حکومت اسلامی است

خون شهدا، وقفی ماندگار برای استمرار حکومت اسلامی است
کرمانشاه - استاد حوزه علمیه گفت: هر عملی که توسط خیرین و نیکوکاران سبب توسعه جامعه اسلامی شود، وقف است و از این رو شهیدان جان خود را وقف استمرار حکومت اسلامی کردند.

آیت الله سیدعباس میریونسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: انفاق و کمک به هم نوع بخشی از فطرت انسان است که از ابتدای آفرینش همواره با وی همواره بوده است.

تولیت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان کنگاور گفت: حال این بخشش و انفاق می تواند در بعد مالی و نقدی باشد و گاهی در بعد خدمت رسانی و آموختن که در هر صورت هدف و نیت طرف برای ذات باری تعالی مهم است.

آیت الله میریونسی با تاکید بر اینکه اسلام به وقف قانون و ضابطه بخشید، ادامه داد: اسلام که دینی به روز و اجتماعی است توانست نیت خیرین را در قالب وقف سازماندهی کند و اجازه ندهند که نیت واقف در بخش های دیگر هزینه شود.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه وقف موجب ترقی و رشد اجتماعی، فرهنگی و معنوی در جامعه اسلامی می شود، تاکید کرد: سنت حسنه وقف در بسیاری از ابعاد زمینه تقویت جامعه اسلامی را مهیا می کند. در بعد اقتصادی باعث از بین رفتن معضلات معیشتی می شود و در بعد خدمت رسانی هم تاثیرات خود را دارد.

تولیت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان کنگاور ادامه داد: در همین کمک های مومنانه که در کشور شاهد آن هستیم، این خود یک وقف بوده که در انجام گرفتن است و خیرین با حسن ظن و کمک به جامعه اسلامی پای در این میدانی بزرگ گذاشته اند.

آیت الله میریونسی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که بسیاری از موقوفه ها دوباره احیا شود، تاکید کرد: در دوران ستم شاهی بسیاری از موقوفات در اختیار کسانی بود که نه تنها بویی از سنت وقف نبرده بودند، بلکه عواید این املاک و موقوفات را در راه های نادرست هزینه می کردند.

این عالم کرمانشاهی با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی وقف در جامعه گفت: در همین استان کرمانشاه و شهرستانهای تابعه واقفین بسیاری داشته و داریم، بنابراین باید بتوانیم با برنامه ای هدفمند نیات این واقفین را به صورت کامل انجام دهیم و در صورت تحقق کامل این امر شاهد شکوفایی استان مان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نمی توان انواع وقف را در چند سطر خلاصه کرد، بیان کرد: وقف امر و سنتی گسترده در جامعه اسلامی است. برای نمونه حضور جوانان این مرزوبوم در جبهه های حق علیه باطل در هشت سال جنگ تحمیلی به نوعی هم ایثار بود و هم وقف جان خود در راه اسلام.

تولیت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان کنگاور تصریح کرد: بنابراین باید گفت که هر عملی که توسط خیرین و نیکوکاران باعث و زمینه ساز توسعه جامعه اسلامی شود، وقف است و از این رو شهیدان جان خود را وقف استمرار حکومت اسلامی کردند.

آیت الله میریونسی در پایان سخنان خود اظهار داشت: کسانی که هر چیزی و به هر مقداری را که با نیت خالص وقف می کنند معامله سودمند و پربرکتی با خداوند خود نموده اند زیرا وقف جزو اعمال ماتاخر برای انسان محسوب می شود و هرگز ثواب آن از بین نمی رود، بلکه همواره برای واقف جاری و ساری است./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات