۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۶۶۶۶۵

توافق آمریکا و طالبان بر سر جنگ در افغانستان

توافق آمریکا و طالبان بر سر جنگ در افغانستان
نماینده آمریکا به همراه جنرال آستین میلر جلسه‌ای با طالبان داشتند و به توافق رسیدند که طالبان حمله به هلمند و ایالات متحده حملات هوایی را متوقف کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، طبق ادعای طالبان حملات هوایی آمریكا، آشكارا توافق نامه دوحه را كه در اسفند سال گذشته امضا شده بود نقض می كرد و طالبان هشدار دادنده در مقابل آنها تلافی خواهند كرد.

این توافق به خوبی مؤید این مطلب است که آمریکا در 19 سال حضورش در افغانستان جنگ را در پشت پرده بر این مردم رنج دیده تحمیل کرده است. 

جنگی که آمریکا بهانه مبارزه با تروریسم و دفاع از مردم افغانستان، در این کشور به راه انداخته است نه تنها باعث بیشرفت این کشور و امنیت مردم آن دیار نشده است؛ بلکه به‌واسطه این جنگ هزاران افغانی بی دفاع جان خود را از دست داده‌اند و مجبور به ترک خانه کاشانه شده‌اند.

در حال حاضر نیز طالبان برای امتیاز گیری بیشتر در صلح دوحه و آمریکا و به بهانه جلوگیری از خشونت، کشتار دیگری بر مردم افغانستان تحمیل کرده است؛ در طی روزهای گذشته طالبان در مرکز استان غور یک ماشین مسافر بری عادی را منفجر می‌کند باعث کشته شدن 15 زن مرد و اطفال بی‌گناه و مجروح شدن 145 نفر دیگر می‌شود./ت302/ف

ارسال نظرات