۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۶۷۷۶

آمریکا سفیر ایران در عراق را تحریم کرد

آمریکا سفیر ایران در عراق را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای، با تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران، سپاه پاسداران و حزب الله لبنان، سفیر ایران در عراق تحریم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای، سفیر ایران در عراق را تحریم کرد. 

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه ای با تکرار ادعاهای واهی خود اعلام کرد:  ایرج مسجدی ژنرال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خارج از مرز‌های ایران است. 
 
مسؤول خزانه‌داری آمریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران با انتصاب مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سفیران منطقه؛ امنیت و حاکمیت عراق را تهدید می‌کند. 
 
استیون منوچین گفت: ایالات متحده آمریکا با بکارگیری ابزار‌ها و اختیار‌هایی که در دست دارد، اقدام به هدف قرار دادن مسئولان رده بالای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد کرد. 

منوچین بیان داشت: علاوه بر سرداران ایرانی، دو تن از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله به نام‌های نبیل قائوک و حسن البغدادی را نیز تحریم می‌شوند. 
 
وی با اشاره به این که حزب‌الله یک سازمان تروریستی است که توسط ایران حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: این دو رهبر حزب‌الله یک حزب سیاسی و هم شاخه نظامی در لبنان را اداره می‌کنند و مسئولیت آنها بی‌ثبات کردن منطقه و اقدامات تروریستی علیه منافع ایالات متحده آمریکا و شرکای آن در سراسر جهان است. 

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: آمریکا برای پایان دادن اختلاف‌های چندین دهه اسرائیل و لبنان بر سر مرز دریایی در دریای مدیرانه بار‌ها وساطت کرده است اما رهبران حزب‌الله به طور مکرر با بهره گیری از ادوات نظامی علیه اسرائیل اقدام کرده‌اند. 

منوچین اظهار کرد: دولت ترامپ بار‌ها ایران و گروه‌هایی که توسط ایران حمایت می‌شود را سرزنش کرده است و امیدوار است به زودی اختلاف‌های بین اسرائیل و کشور‌های عربی کاهش یابد. 
 
مایک پمپئو در بیانیه‌ای از تحریم سرداران سپاه در ایران و عراق حمایت کرد و اظهار داشت:‌ نیروی قدس و سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی سال‌های زیادی است که با سوء استفاده کردن از مردم عراق، به دنبال بی‌ثبات کردن امنیت در منطقه است. 

گفتنی است؛ تنش‌های میان ایران و آمریکا از آغاز انقلاب اسلامی با دخالت‌های دولت‌های مختلف آمریکا به وجود آمده است، اما این اختلاف‌ها پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران افزایش یافته است. 
 
اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سردار سلیمانی، تقابل بین ایران و آمریکا را جدی تر کرده است.

 در ادامه، متن اطلاعیه خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم سفیران ایران و عراق را مشاهده می‌کنید؛
 
در سرویس سیاسی یا بین‌الملل منتشر شود/// سفیران ایران و عراق تحریم شدند +عکس
 
در سرویس سیاسی یا بین‌الملل منتشر شود/// سفیران ایران و عراق تحریم شدند +عکس
 
در سرویس سیاسی یا بین‌الملل منتشر شود/// سفیران ایران و عراق تحریم شدند +عکس
 
 
ارسال نظرات