۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۶۶۷۸۷
پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل؛

پاکستان خواستار همکاری‌های همه‌جانبه با ایران

پاکستان خواستار همکاری‌های همه‌جانبه با ایران
پاکستان پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل مرتبط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: که اسلام‌آباد خواهان همکاری‌های نزدیک با تهران در تمام زمینه‌ها است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، زاهد حفیظ چودری روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا، افزود: پاکستان خواهان همکاری نزدیک و قوی با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها است.

وی با تاکید بر ریشه عمیق مناسبات دو جانبه پاکستان و ایران، ادامه داد: اسلام‌آباد از روابط بسیار خوب با تهران برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان یادآورشد که روابط دو جانبه با ایران تاریخی و ریشه در مشترکات دارد و ما به همکاری‌های نزدیک با این‌ کشور ادامه می‌دهیم.

وی با اعلام تعهد پاکستان برای تحکیم روابط تجاری با ایران، گفت: روابط نزدیک و قوی دو کشور بیانگر علاقه مشترک به تقویت بیشتر مناسبات دوجانه است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان هفته گذشته اعلام کرد: تهران تجارت و تعامل آزادانه با دیگر کشورها به ویژه همسایگان را یک حق و اصل مهم سیاست خارجی خود می‌داند و با لغو تحریم‌های تسلیحاتی، هیچگونه مانع قانونی در همکاری‌های نظامی و تعاملات مالی مرتبط با آن وجود ندارد.

سفارت ایران در اسلام‌آباد تاکید کرد که بدیهی است با سپری شدن بازه زمانی پنج ساله و خاتمه یافتن محدودیت‌های مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، هیچگونه مانع مشروع و قانونی در همکاری‌های نظامی و تعاملات مالی مرتبط با آن میان دو کشور همسایه ایران و پاکستان وجود ندارد. بنابر این سفارت جمهوری اسلامی در پاکستان ضمن تاکید بر اهمیت پیوندها و روابط همسایگی خود با جمهوری اسلامی پاکستان، اعلام می‌دارد با رفع محدودیت‌های نظامی و مالی موضوع این بیانیه، خواهان گسترش هر چه بیشتر تعاملات مردمی، تجاری-اقتصادی، پولی-مالی و سیاسی با این کشور همسایه و برادر بوده و از هرگونه پیشنهاد و تسهیلاتی در این زمینه استقبال می‌کند./۹۸۸/د102/ف

منبع: ایرانا

ارسال نظرات