۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۶۶۸۴۹
بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در بیانیه‌ای:

وظیفه حکومت اسلامی حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر است

وظیفه حکومت اسلامی حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر است
بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به مناسبت شهادت آمر به معروف و ناهی از منکر شهید محمد محمدی بیانیه‌ای صادر کرد.

 به گزارش خبرگزاری رسا، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به مناسبت شهادت آمر به معروف و ناهی از منکر شهید محمد محمدی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«کنْتُمْ خَیرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ (آل عمران/ ۱۱۰)

امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار بزرگ اسلامی و یک تکلیف شرعی و دینی است که برای حفظ سلامت و پایداری جامعه بر آن تأکید شده است که هم تک‌تک افراد به‌صورت فردی و هم حکومت اسلامی موظف به اجرای آن هستند. وظیفه حکومت اسلامی آن است که از آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت نماید.

 در زمانی که ایران اسلامی در شرایط دشوار اقتصادی به سر می‌برد شاهد برخی هنجارشکنی‌ها از سوی افرادی شرور و معلوم‌الحال در جامعه هستیم.

 همگان واقف‌اند که دشمنان ما پیش و بیش از تحریم اقتصادی سال‌هاست با تهاجم و شبیخون فرهنگی، ارزش‌های جامعه ما را مورد هدف قرار داده و با ابزارهای شیطانی خود به دنبال از بین بردن حیا و غیرت دینی در جامعه اسلامی هستند؛ تا به زعم خویش ایران مقتدر را از درون تهی نمایند.

در این میان انسان‌های متدین، انقلابی و باغیرتی هستند که با احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی و وظیفه شرعی و دینی، به عنوان مدافعان حریم جامعه اسلامی به وظیفه خود عمل نموده و به امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند و گاه توسط افراد فاسد و شرور مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته و تا مرز شهادت به پیش می‌روند. خبر شهادت آقای محمد محمدی جوان مؤمن و غیور هیئتی که در حال دفاع از ناموس هم‌وطنان خود مورد ضربه قرار گرفت و به شهادت رسید، قلوب مؤمنین را به درد آورد.

اما روزنامه همشهری به عنوان ارگان رسمی شهرداری تهران و مجموعه روزنامه‌نگاران و مسئولان آن از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند با کمال بی‌شرمی و وقاحت شهادت ایشان را زیر سؤال برده است. ما به عنوان اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن محکوم کردن این اقدام رذیلانه، از دستگاه‌های امنیتی و قضایی درخواست بررسی و مجازات عاملان عامد این نحوه انتشار را داریم.

لازم است روزنامه همشهری به‌طور رسمی از امت حزب اله و خانواده این شهید عزیز عذرخواهی کنند. حکومت اسلامی نیز باید ضمن دفاع از این مدافعان حریم ارزش‌ها و انسانیت و عذرخواهی از خانواده داغدار و محترم شهید، با افراد شرور و هنجارشکن که حریم جامعه اسلامی را آلوده و ناامن می‌سازند برخورد قاطع نمایند.»

ارسال نظرات