۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۶۹۴۹

افزایش شمار شهدای حمله داعش به منطقه شیعه نشین پایتخت افغانستان

افزایش شمار شهدای حمله داعش به منطقه شیعه نشین پایتخت افغانستان
شمار شهدای حمله گروه تروریستی داعش به منطقه شیعه نشین شهر کابل به ۳۰ شهید رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، یک منبع امنیتی افغانستان اعلام کرد که آمار شهدای و زخمی های حمله داعش به مرکز آموزشی "کوثر دانش" در منطقه شیعه نشین "دشت برچی" در غرب کابل به 30 شهید و 70 زخمی افزایش یافت.

وزارت کشور افغانستان پیش از این از شهادت 18 نفر و زخمی شدن 57 نفر در این حمله انتحاری خبر داده و تاکید کرده بود که احتمال افزایش شهدای این حمله وجود دارد.

براساس اعلام "طارق آرین" سخنگوی وزارت کشور افغانستان، یک عامل انتحاری دیروز شنبه 3 آبان 1399 قصد ورود به مرکز آموزشی کوثر دانش را داشت که توسط محافظان این مرکز شناسایی شد و خودش را پیش از رسیدن به داخل این مرکز، منفجر کرد.

گروه تروریستی داعش از طریق یکی از کانال های رسانه الکترونیکی خود، مسئولت این حمله انتحاری در غرب پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

پیش از این گروه تروریستی داعش بارها حملاتی را در منطقه دشت برچی در شهر کابل انجام داده بود.

در حمله انتحاری تروریست‌های داعشی در مرداد سال 1397 به مرکز آموزشی "مهدی موعود" در منطقه دشت برچی شهر کابل، 50 نفر شهید و 70 نفر دیگر زخمی شدند.

حملات هدفمند داعش علیه شیعیان افغانستان در حالی در سال‌های اخیر افزایش یافته که دولت این کشور به بی‌تفاوتی نسبت به کشتار شیعیان افغانستان متهم است./۹۸۸/د102/ف

منبع: ابنا 

ارسال نظرات