۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۶۷۱۵۸
رفیعی:

اقتصاد امروز نیاز به اندیشه و تفکر انقلابی گام دومی دارد

اقتصاد امروز نیاز به اندیشه و تفکر انقلابی گام دومی دارد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اقتصاد امروز نیاز به اندیشه و تفکر انقلابی گام دومی دارد نه تفکر محافظه کارانه خسته سنتی.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سمیه رفیعی در نطق میان دستور خود در نشست امروز مجلس گفت:‌ بر همگان روشن است در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی که پیام تمدن نوین اسلامی به ساحت ملت‌های آزاده رسیده است دشمن از کوچکترین امکانات خود در جهت سرکوب اهداف انقلاب اسلامی دریغ نکرده و هر روز و هر لحظه به دست ایادی خود در داخل وخارج کشور به هر نحوی سعی در تضعیف ایران اسلامی داشته و دارد که اگر پشتیبانی شما مردم خداجو نبود با این سوء مدیریت‌های داخلی نمی‌دانستیم چه بر سر کشور می‌آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رتبه اول امنیت را با تکیه بر توان داخل و ثمره مجاهدت‌های پاسبان‌های حریم این مرز و بوم به دست آورده‌ایم ولیکن احساس امنیت اقتصادی را با تکیه بر اقتصاد برون‌زا و گره زدن رونق تولید و گشایش اقتصادی به سم مهلک «ببینیم نتایج مذاکرات چه می‌شود» از مردم گرفته‌ایم.

وی افزود: لازمه زندگی امروز مردم برخورداری از آرامش و دوری از تنش‌های اقتصادی و سیاسی است. تنش‌هایی که ارمغان بی‌کفایتی‌های برخی مدیران است. به جای تسهیل کسب و کار دست و پای کارآفرینان را بستیم و آنها را حیران و سرگردان قوانین متورم و مجوزهای بی‌سر و ته کردیم.

رفیعی خاطرنشان کرد: به جای باور به تولید ملی که باید هویت اقتصاد ملی باشد چشم امید به طرف‌های خارجی دوختیم و با بی‌تدبیری‌هایمان جوان‌هایمان را تاراندیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاست‌گذاری بر مبنای اقتصاد درون‌زا و نه برون‌زا، تحول در نظام بودجه‌ریزی و استقرار نظام جامع حسابرسی عملکرد، حداکثر توجه به شفافیت مالی و مسیریابی دقیق مبادلات اقتصادی خصوصا 4 درصدی‌ها، اصلاح ساختار نظام بانکی و بیمه‌ای کشور مطابق با ماموریت‌های اصلی آنها، برنامه‌ریزی کلان بر مبنای آمایش سرزمین و نه لابی‌گری،‌ شکستن انحصار قدرت به امضاهای طلایی ...از جمله راهکارهایی است که برای بهبود وضعیت باید به آنها توجه شود.

وی افزود: اقتصاد امروز نیاز به اندیشه و تفکر انقلابی گام دومی دارد نه تفکر محافظه کارانه خسته سنتی.

رفیعی با اشاره به مشکلات موجود در محیط زیست خاطرنشان کرد: محیط زیست مظلوم بعضا فدای توسعه لجام گسیخته کاپیتالیستی و منافع عده‌ای افراد خاص و سوء مدیریت‌ها شدو امروز بسیاری از مشکلات کشور ارمغان نحس شعارزدگی و عدم تقید به منابع طبیعی و محیط زیست است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما به واسطه دیپلماسی ضعیف محیط زیستی نتوانیم حق آبه قانون را تامین کنیم مردم از ما نخواهند پذیرفت و نیز مردم از ما نخواهند پذیرفت اگر نتوانیم مشکل پسماندها و زباله‌ها را خصوصا در استان‌های شمالی کشور حل کنیم.

وی افزود:گردو غبارها مردم را به ستوه آورده و مشخص نیست در روزهای کرونایی چه بر سر مردم خواهد آمد.

رفیعی خاطرنشان کرد:مدیران ستاد مقابله با گردو غبار به مردم گزارش دهید که با مبلغ برداشت شده از صندوق ذخیره ارزی چه کرده‌اید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکثر خسارت‌ها در محیط زیست جبران ناپذیر است. باید جلوی تخریب‌ها در این حوزه را بگیریم که نشان داده‌ایم اگر بخواهیم می‌توانیم؛ توقف صید ترال چینی نمونه بارز این مدعاست./841/د102/ق

ارسال نظرات