۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۶۷۱۶۰
بانکی پور هشدار داد؛

آمار نگران‌کننده سقط جنین در کشور

آمار نگران‌کننده سقط جنین در کشور
نماینده مردم اصفهان در مجلس هشدار داد که آمار سقط جنین در کشور ۳۰ برابر کشته‌های کرونا است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیرحسین بانکی پور در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز گفت: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری با توجه به فشارهای بین المللی که به ملت ایران وارد می‌شود ما نیاز به قوت و اراده داریم. هر آنچه که قوت جامعه را تقویت می‌کند باید تقویت کنیم و هر آنچه که قوت ما را به ضعف تبدیل می‌کند باید با آن مقابله کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از هر گونه نزاع در شرایط فعلی باید پرهیز کنیم. چه این نزاع بر سر آب باشد و چه بر سر استیضاح و تقابل با دولتمردان.

وی افزود: مجلس محلی برای تبادل افکار به منظور اتخاذ تصمیمات عاقلانه جهت رفع مشکلات مردم است و باید بدانیم که نزاع مانع تفکر صحیح می‌شود.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: مشکل آب را باید در تصمیمات قانونی در شورای عالی آب حل کرد نه در نزاع‌های قومیتی و بین استانی و باید در سطح ملی و فرا استانی باید به آن نگاه کرد و مشکل را مرتفع ساخت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد من درباره استیضاح و سؤال از رئیس جمهور و وزرا این است که در فراکسیون‌های مجلس کمیته‌هایی ایجاد شود و این کمیته‌ها مضرات و منافع و شرایط را بسنجند و بعد از بررسی خردمندانه موضوع استیضاح را به صحن علنی آورده شود.

وی افزود: اگرچه مشکلات امروز کشور حاصل عملکرد ضعیف گذشته مدیران است اما در شرایط فعلی به مدیران کمک کرد، اما به هیچ مدیری چک سفید امضا نمی‌دهیم و خط قرمز ما فساد و کم‌کاری است.

بانکی پور با اشاره به موضوع جمعیت کشور خاطرنشان کرد: باید به این موضوع به فوریت توجه کنیم و اگر علاج واقعه را قبل از وقوع نکنیم، در بحث جمعیت در سیاه‌چاله‌ای خواهیم افتاد که 150 سال دیگر نخواهیم توانست از آن بیرون بیاییم و لذا من خواهش می‌کنم به مسائل خانواده و جمعیت توجه کنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های بین المللی باعث شده که آمار سقط جنین دنیا 30 برابر کشته‌های کرونا باشد. کشته‌های کرونا یک میلیون بود و 30 میلیون کشته‌های سقط جنین و در کشور ما هم بعضی با همان سندهای بین المللی  دارند ما را به آمار بالای سقط جنین می‌رسانند. در حالی که سال گذشته ما یک میلیون و 100 هزار موالید داشته‌ایم، آمارهای سقط جنین نگران‌کننده‌ای در کشور گزارش داده می‌شود./841/د102/ق

ارسال نظرات