۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۶۷۱۷۳
امام جمعه مسجد سلیمان تشریح کرد؛

وظایف جامعه منتظر در زمان غیبت

وظایف جامعه منتظر در زمان غیبت
خوزستان - حجت الاسلام امینی گفت: جامعه منتظر باید موجبات تعجیل در فرج امام زمان (عج) و اهداف والای ایشان برای ظهور را به صورت جهانی معرفی کند.
حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهداف فرج امام زمان (عج) در رابطه با شرایط لازم برای ظهور بیان داشت: جامعه منتظر باید موجبات تعجیل در فرج امام زمان (عج) و اهداف والای ایشان برای ظهور را به صورت جهانی معرفی کند.

امام جمعه مسجد سلیمان برقراری عدالت را به عنوان یکی از اهداف ظهور امام زمان (عج) عنوان کرد و در تعریف منافقین تصریح کرد: اهداف امام زمان باید در زندگی شخصی مؤمن پیاده شود؛ در نقطه مقابل امام زمان (عج) فرد منافق قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام امینی در رابطه با اهداف ظهور اظهار داشت: از سری مقوله‌هایی که امام عصر (عج) منتشر می‌کند می‌توان به مهر، نوع دوستی، خیرخواهی، گذشت، ایثار و فداکاری اشاره کرد که مصداق بازر این رفتار مدافعان حرم می‌باشند.

وی با اشاره به وعده‌ پیامبر (ص) به سلمان فارسی در خصوص اینکه ملت او جزء مهمترین زمینه سازان ظهور است، ابراز داشت: ملتی که به عرب و عجم، سیاه و سفید و شرق و غرب کمک می‌کند و مرز‌های عقیدتی آن‌ها بنابر اهداف امام زمان (عج) جغرافیایی نیست، بلکه ایمانی است و هر جا صدای مظلومی را بشنوند حاضر می‌شوند از زمینه سازان ظهور حضرت است.

امام جمعه مسجد سلیمان افزود: اهداف امام زمان را به صورت جهانی رصد کرده و در زندگی شخصی پیاده کنیم؛ آن زمان است که خداوند راضی می‌شود.

حجت الاسلام امینی در رابطه با اعمال زمینه ساز ظهور توسط  فرد منتظر ادامه داد: در بعد فردی باید دید در تراز اصول و فروع دین هستیم، اصول دین از حیث اعتقاد و فروع دین عملی است، اسلام به بنیاد توحید و شناخت مبدا و مقصد تاکید دارد، با پیروی از این دستورات رفتار ما تصحیح خواهد شد.

وی با اشاره به  فرموده امیرالمومنین (ع) که هر کس بدون عذر، سه نماز جمعه متوالی را ترک کند منافق است گفت: این فرموده امیرالمؤمنین (ع) نشان از این دارد که اسلام می‌خواهد مسلمانان  کنار هم جمع شوند و به فکر مسائل جامعه باشند.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان اینکه انسان باید به جهاد بپردازد ابراز کرد:  منظور از جهاد نظامی نیست؛  بلکه  انسان باید به جهاد علمی، سیاسی و فرهنگی بپردازد؛ مهمترین جهاد مبارزه با کرونا و کمک کردن به پرستاران و پزشکان و حضور مثبت در فضای مجازی و ایجاد روشنگری برای دلسوزان تمدن امام زمان است، که رسانه‌ها نقش قابل توجهی را در آگاهی بخشی و روشنگری جامعه دارند./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات