۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۶۷۲۰۹

الزهار خواستار تشکیل ائتلافی چهارجانبه برای نابودی «اسرائیل» شد

الزهار خواستار تشکیل ائتلافی چهارجانبه برای نابودی «اسرائیل» شد
محمود الزهار از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار تشکیل ائتلافی چهارجانبه به منظور مقابله با رژیم صهیونیستی و نابودی آن شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، الزهار دیروزسه شنبه در گفتگو با شبکه العالم در برنامه ضیف و حوار تاکید کرد: یکی از مسائلی که مقاومت اکنون باید به فکر آن باشد، تشکیل ائتلافی با حضور تمامی طرف‌های متضرر جنایات دشمن صهیونیستی است که این طرف‌ها با تشکیل ائتلافی حقیقی از زوال و نابودی این رژیم سود خواهند برد.

وی تاکید کرد که سرزمین فلسطین به استثنای نوار غزه به کلی تحت اشغال است، بنابراین مردم غزه و سرتاسر فلسطین باید برای آزادسازی این سرزمین مبارزه کنند.

این رهبر حماس افزود که دومین طرف جنوب لبنان است که تحت اشغال است و مقاومت لبنان باید خود را برای آزادسازی آن آماده کند. وی گفت که دشمن و هدف ما با مقاومت لبنان مشترک است و تنها سرزمین اشغال شده متفاوت است.

محمود الزهار تاکید کرد که بخش‌هایی از سوریه هم اشغال شده و ایران نیز در معرض تجاوزات دشمن صهیونیستی قرار دارد، بنابراین چرا نباید ائتلافی متشکل از این طرف ها که از دشمن صهیونیستی ضربه خورده‌اند، تشکیل شود.

الزهار اظهار داشت: چنین ائتلافی اگر شکل بگیرد، چه بر سر دشمن صهیونیستی خواهد آمد، شکی نیست که این رژیم به سمت زوال و نابودی پیش خواهد رفت.

الزهار افزود: وجود رژیم اشغالگر در خاک فلسطین اساسا اقدامی غیرطبیعی است. بنابراین کشورهایی که به سازش با این رژیم روی آوردند، به تاریخ خود و تاریخ ملتهایشان خیانت کردند.

وی افزود: به عنوان مثال در سودان نشست کشورهای عربی در مخالفت با مذاکره و سازش و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی برگزار شد؛ اینک این سازش نوعی خیانت به تاریخ این کشورهاست. ما مستقیما صاحب این سرزمین هستیم و کشورهای عربی نیز غیرمستقیم صاحبان این سرزمین به شمار می آیند. زیرا این سرزمین اسلامی است و دارای مقدسات اسلامی و مسیحی است. بنابراین سازش نمی تواند یک اقدام طبیعی و عادی باشد.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نظام های عربی را تحت فشار گذاشت و اموال آنها را گرفت و از فساد و انحراف آنها و نیز عدم توانایی شان در مدیریت مسائل و بی ایمانی آنها نسبت به ملت هایشان بهره برداری کرد.

الزهار تصریح کرد: در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواه به عنوان یک فرد و یا به عنوان یک رویکرد، چهره منطقه به صورت کلی تغییر خواهد کرد. تغییر نظام آمریکا و یا زوال رژیم اشغالگر به دست مقاومت در نبرد "وعده اخرت" سبب خواهد شد تا جغرافیای سیاسی به طور صد در صد تغییر کند.

وی گفت: در صورتی که شخصی غیر از ترامپ در امریکا به قدرت برسد، بدین معنا نیست که حق و حقوق فلسطینی ها را بازخواهد گرداند؛ اما زشتی و وقاحت و وحشیگری آن از وضعیت فعلی کمتر خواهد بود. بهترین دلیل بر این مدعا آن است که تمام کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی حمایت می کردند اما با انتقال سفارت امریکا به قدس شریف، آنها تا حدودی دچار شک و تردید شدند./د102/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین 
ارسال نظرات