۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۷۲۲۹
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

آمریکا با طرح دروغین «صلح» به دنبال توطئه ای بزرگ در جهان اسلام است

آمریکا با طرح دروغین «صلح» به دنبال توطئه ای بزرگ در جهان اسلام است
کرمانشاه - امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: آمریکایی ها با مطرح کردن مسأله دروغین«صلح» به دنبال ایجاد یک توطئه بسیار بزرگ در جهان اسلام هستند.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: اگر مطالعه ای در تاریخ اسلام داشته باشیم چندین مسأله همیشه در اسلام مطرح و پررنگ بوده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه به این مسایل اشاره کرد و گفت: اولین و مهمترین مسأله در جهان اسلام، موضوع وحدت و برادری در بین مسلمین بوده است. این مهم همیشه دستخوش بسیاری از شیطنت ها و توطئه ها چه از جانب عناصر داخلی و چه خارجی بوده است.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وحدت شاهرگ حیاتی جهان اسلام است، افزود: در طول تاریخ بیش از 1400 ساله اسلام، دست هایی در داخل و در خارج به طرق مختلف مانع شکل گیری یک امت واحده در بین مسلمین شده است، لذا شناسایی این دستان توطئه گر برای همه مسلمانان واجب و حیاتی است.

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی کشورهای اسلامی که در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند، گفت: این عادی سازی روابط برخی از کشورهای اسلامی و به ویژه عربی با اسرائیل غاصب ادامه همان پروژه توطئه و تفرقه در جهان اسلام است ولی متاسفانه سران این دولت های اسلامی به علت بی بصیرتی از آن بی اطلاع هستند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه آمریکا را عامل اصلی این عادی سازی کشورهای اسلامی با اسرائیل غاصب عنوان کرد و بیان داشت: آمریکایی ها دست به هر توطئه ای می زنند که جهان اسلام روز خوشی نداشته باشد و اکنون نیز با مطرح کردن مسأله دروغین «صلح» به دنبال ایجاد یک توطئه بسیار بزرگ در جهان اسلام هستند.

این عالم سنت با اشاره به اینکه پیروی و حرکت در مسیر آمریکا چیزی جز پیشمانی برای ما به دنبال نخواهد داشت، گفت: پیروی کورکورانه از سیاست های آمریکاهایی چیزی جز فلاکت، فقر و بدبختی به دنبال نخواهد داشت.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توهین و اهانت رییس جمهور فرانسه به اسلام و ساحت مقدس رسول اکرم (ص) عنوان کرد: همین بی تفاوتی سران کشورهای اسلامی در قبال مسأله فلسطین و جهان اسلام باعث توهین های شخصی معلوم الحال همانند مکرون به داشته ها و عقاید مسلمین می شود، بنابراین باید گفت که کوتاهی های این سری از کشورهای اسلامی رییس جمهور فرانسه را این روزها گستاخ نموده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه توهین به رسول اکرم(ص) را توهین به همه پیامبران الهی دانست و گفت: توهین به هر یک از انبیاء الهی توهین به همه این بزرگان و خداوند متعال است و می توان آن را «کفر نوین» تعبیر کرد.

این عالم اهل سنت با تأکید بر ضرورت موضع محکم جهان اسلام در مقابل هجمه دشمنان این دین الهی، خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام می خواهد که بیش از این در معرض هجمه های اعتقادی دشمنان قرار نگیرد، تنها راه ایجاد وحدت کلمه به معنای واقعی است که این وحدت کلمه را می توان در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری به عینه مشاهده کرد./1400//310/خ

ارسال نظرات