۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۶۷۲۵۲
رییس سازمان مدارس لکهنو هند:

مسلمان با اتحاد خود اجازه توهین به مقدسات اسلامی را ندهند

مسلمان با اتحاد خود اجازه توهین به مقدسات اسلامی را ندهند
رییس سازمان مدارس لکهنو هند در بیانیه ای اعلام کرد: مسلمان جهان باید اتحاد و همدلی و مشاورت استراتژی مناسب تدوین کنند تا کسی جرآت توهین به مقدسات اسلامی نکند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صفی حیدر زیدی رییس سازمان مدارس لکهنو (مرکز آموزشهای دینی) هند و مدیر حوزہ علمیه امامیه لکھنو، در بیانیه ای حمایت دولت فرانسه از توهین رسول اسلام(ص) را به شدت محکوم کرد.

وی با اشاره به این که زندگی و سیرت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم، اسوه حسنه برای تمام بشریت است، گفت: پیامبراسلام(ص) قبل از اعلان رسالت خود و دین اسلام، به مدت چهل سال چنان نمونه صداقت و امانتداری را در معرض دید مردم قرار داد که نظیر آن در جهان وجود ندارد.

حجت الاسلام زیدی با بیان این که رسول اسلام(ص) دینی را به مردم ارائه داد و آنان را به آن دین دعوت کرد که محافظ ارزش های انسانی، احیای حقوق مستضعفین، حمایت مظلومان عالم و نجات بشریت است، افزود: آن حضرت(ص) به مردم دستور نیکی و پرهیز از بدی ها را داد، به همین سبب دنیا پرستان، متعصبین و ظالمین همواره به مخالفت ایشان برمی خیزند.

وی حمایت امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه از توهین کنندگان را زنجیره همین اعمال زشت دانست و تأکید کرد: ما اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی و حمایت رییس جهور این کشور از آن را به شدت محکوم می کنیم که این کمترین عمل و خدمت به رسول اسلام(ص) است.

رییس سازمان مدارس لکهنو هند با تأکید به این که تاریخ شاهد است توهین کنندگان به این شخصیت والا مقام و مقدس در قبرستان های تاریخ بی نام و نشان اند، اما صدای "اشهد ان محمدا رسول الله" (صلی الله علیه و آله) همچنان در جهان طنین انداز است، اظهار داشت: جهان با چشم های خود مشاهده کرد که با وجود حمایت کامل استکبار جهانی از سلمان رشدی و ایجاد امنیت برای وی، خودش خودکشی کرد.

وی از جهان اسلام خواست که در چنین برهه حساس و مسأله مهم بالاتر از فرقه و گرایش های دینی فکر کرده و اتحاد و همدلی و مشاورت استراتژی مناسب تدوین کنند تا دیگر کسی جرأت چنین اعمال زشت را نداشته باشد.

حجت الاسلام زیدی در خطاب به سازمان ملل و دولت هند گفت: کاریکاتور توهین آمیز، دل میلیاردها مسلمانان جهان را به درد آورده است، بنابراین در چنین مسائل حساس به صورت جدی توجه کنند و جلوی تکرار چنین اقداماتی را بگیرند./988/ت302/ق

ارسال نظرات