۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۷۲۷۳
حجت الاسلام پژمانفر:

باید یکپارچه در مقابل رفتار رییس‌جمهور فرانسه واکنش نشان دهیم

باید یکپارچه در مقابل رفتار رییس‌جمهور فرانسه واکنش نشان دهیم
رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید در مقابل کفار به صورت یکپارچه عمل کنیم و همگی نسبت به رفتار رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان دهیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 7  آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت ولادت رسول گرامی اسلامی و رئیس مذهب ما امام صادق(ع) و آغاز هفته وحدت بر همه مسلمانان اعم از اهل سنت و تشییع، گفت: همه در کنار یکدیگر باید مقابل حرکات خصمانه کفار عکس‌العمل مشترک داشته باشیم و به صورت یکپارچه رفتار خبیثانه رئیس جمهور فرانسه را محکوم کنیم.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: هشتم آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی است لذا به همه مسئولین به ویژه مسئولین آموزش و پرورش در موضوع آموزش و پرورش و والدین محترم در مورد مباحث تربیتی تذکر می‌دهم که این بخش به شدت مورد غفلت واقع شده  و متاسفانه در زمان شروع کرونا به وضعیت بدتری مواجه شده است.

پیشنهاد راه اندازی مجموعه‌ای مستقل برای مقطع سنی نوجوانی

وی ادامه داد: مسئولین و والدین محترم این وضعیتی که ما در بین دانش آموزانمان شاهد هستیم و درو می‌کنیم، بسیار نگران کننده است و نتیجه اقدامات، کاشت و ترک فعل‌های ما است و طبق روایات ما کسی غیر خودمان را نباید ملامت کنیم. در ساختارهای موجود کشور حتی به صورت ناقص در مباحث کودکان و نوجوانان، دستگاه یا دستگاه‌هایی وجود دارد که به نیازهای آنان در حوزه‌های مختلف پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام پژمانفر یادآور شد: متاسفانه دولت برای نوجوانی که مهم ترین مقطع سنی دانش‌آموزان است، دستگاهی پیش بینی نکرده و نسبت به نیازهای آنان کاری صورت نمی‌گیرد. پیشنهاد ما راه اندازی مجموعه‌ای مستقل برای این مقطع سنی است که در حوزه‌های ورزش، هنر، فضای مجازی، موسیقی و غیره به نیازهای این مقطع سنی به صورت ویژه پرداخته شود و تولی‌گری داشته باشد.

لزوم پرداخت حقوق بازنشستگان طبق قانون همسان سازی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، گفت: این موضوع از ابتدای مهر ماه 1399 به اجرا درآمده است و طبق قانون بازنشستگان باید 90 درصد شاغلین حقوق خود را دریافت کنند اما سازمان بازنشستگی برای این موضوع سقفی پیش بینی کرده و موجب عدم تامین این حقوق برای بازنشسته‌ها شده است.

آمادگی مجلس برای جرم انگاری ترک فعل مسئولان

حجت الاسلام پژمانفر از ورود ربیس قوه قضاییه حضرت آیت‌الله رئیسی به موضوع ترک فعل که تا به حال از ناحیه دستگاه قضایی جرم محسوب نمی‌شد و ایشان گفتند که ترک فعل از ناحیه کسی که مسئولیت دارد، جرم محسوب می‌شود، تشکر می‌کنم. همچنین اعلام می‌کنم: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا برای وضع قوانین جهت حمایت از این نگاه در اسرع وقت و با اولویت اقدام کند تا تحرک جدی در مسئولین در انجام وظایف ایجاد شود.

آمادگی کمیسیون اصل نود برای بررسی شکایات از هر سه قوه

ربیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون اساسی مجلس وظیفه فرا قوه ای دارد که بر طرز کار هر سه قوه بر اساس شکایات وارده دخالت کند، لذا ما آماده هستیم بر طرز کارهای غلط هر سه قوه اگر گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نهادهای مردمی و آحاد مختلف شکایاتی دارند، مستقیم به کمیسیون اصل نود بفرستند. تمام توان خود را در انجام وظیفه خواهیم داشت.

وی افزود: در این مدت پرونده‌هایی درباره طرز کار تهیه و توزیع نهاده های دامی، فولاد، پتروشیمی، قاچاق، وزارت نفت، بورس، فراکسیون‌های ورزشی و خودرو سازان به کمیسیون ارسال شده است.

ضرورت رسیدگی ویژه به بخش‌های خدماتی آسیب دیده مشهد در پی شیوع کرونا

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه کرونا به تمامی بخش‌های کشور آسیب زده و به بسیاری از مشاغل به تعطیلی کامل رسانده است، گفت: بخش خدمات در کشور بیش از دیگر بخش ها آسیب دید و به تبع شهرهایی مثل مشهد که عمده فعالیت آن‌ها بر اساس خدمات است، آسیب های جبران ناپذیری دیده اند. شهری که 52 درصد هتل های کشور را دارد و با تعطیلی 9 ماهه مواجه شده است بر اساس شواهد در مقابل این مشکلات قد راست نخواهد کرد. لذا لازم است برای این موضوع به صورت ویژه از طرف استاندار پیشنهاداتی آماده و در هیات دولت تدبیر ویژه برای حل مشکلات دیده شود. در صحبتی که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم، این موضوع به صورت ویژه مطرح و قرار بر رسیدگی ویژه شده است.

لزوم توجه ویژه به ردیف بودجه زیارتی در لایحه بودجه 1400

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ردیف بودجه زیارتی نیز از اموری است که مورد غفلت واقع شده است و امیدواریم در لایحه بودجه 1400 مورد توجه قرار گیرد./998/د101/ق

ارسال نظرات