۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۶۷۳۰۴
رییس اقلیم کشمیر:

هند از ۷۵ سال پیش تاکنون نیم میلیون مسلمان را به قتل رسانده است

هند از ۷۵ سال پیش تاکنون نیم میلیون مسلمان را به قتل رسانده است
رییس اقلیم کشمیر گفت: هند از ۷۵ سال پیش تاکنون نیم میلیون مسلمان را در کشمیر به قتل رسانده؛ و نقض حقوق، شکنجه و زندان به یک امر روین تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رییس کشمیر آزاد تحت کنترل پاکستان گفته هند از زمان تسلط بر منطقه از 75 سال پیش، نیم میلیون مسلمان را به قتل رسانده است. «سردار مسعود خان» در سخنرانی  به مناسبت «روز سیاه» (27 اکتبر هرسال) تصریح کرد هند در آن جا مرتکب کشتار 250 هزار مسلمان شد؛ که پاکستان و مردم کشمیر این روز را «روز سیاه» می نامند.
 
مسعود خان افزود: هند از آن تاریخ تاکنون نیم میلیون کشمیری را به قتل رسانده، و این روز برای کشمیری ها روز آغاز کشتار دسته جمعی آن هاست. جنایاتی که به طور گسترده در حق کشمیری ها انجام می شود؛ و نیز شکنجه و زندان به اموری روتین و روزمره در این اقلیم تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: سکان جامو و کشمیر از نقض حقوق و مصادره اموال‌شان در رنج هستند؛ هزاران هندو با هدف تغییر ترکیب سکانی منطقه، دراین اقلیم مستقر شده اند. مسعودخان درعین حال تأکید کرد آن ها تا دستیابی به حق تعیین سرنوشت خود براساس قطعنامه های شورای امنیت به مبارزه خود ادامه خواهند داد.
 
گفتنی است، از زمان استقلال دو کشور از بریتانیا در سال 1947، و تقسیم این اقلیم دارای اغلبیت مسلمان بین اسلام آباد و دهلی نو، ساکنان اقلیم جامو و کشمیر خواستار جدایی از هند و پیوستن به پاکستان هستند./ت302/ف
ارسال نظرات