۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۳۴۴
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

اسلام‌ستیزی سیاست سنتی سران فرانسوی است

اسلام‌ستیزی سیاست سنتی سران فرانسوی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده با محکوم کردن اقدامات اسلام هراسانه فرانسه، گفت: اسلام‌ستیزی از سیاست‌های سنتی دولتمردان فرانسه در دوره‌های اخیر بوده است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن اقدامات اسلام هراسانه فرانسه، به تبیین دلایل تشدید اقدامات اسلام ستیزانه دولت فرانسه و میدانداری شخص امانوئل مکرون پرداخت.

وی افزود: اسلام‌ستیزی از سیاست‌های سنتی دولتمردان فرانسه در دوره‌های اخیر بوده که نمود آن را در رفتارهای «نیکلا سارکوزی»، «فرانسوا اولاند» و اکنون مکرون و در قالب تصویب قوانین و یا سخنرانی و مواضع رسمی می‌توان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: حاکمیت روح اسلام‌ستیزی بر قوانین و ساختار اجرایی، حمایت از اهانت به مقدسات مسلمانان مانند اقدام شارلی ابدو، تصویب و اجرای قوانین ضد حجاب و... ازجمله این موارد است که در مورد هیچ آئین و مذهب دیگری نمونه ندارد، چنانچه هرگونه اظهارنظر درباره هولوکاست ضدیت با یهود و جرم تلقی شده اما توهین به اسلام، آزادی خوانده می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت فرانسه به دنبال سلطه بر اروپا به ویژه پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. لذا از سویی به تحرکات نظامی خود در آفریقا و غرب آسیا شدت بخشیده و با توسعه نفوذ خود در مدیترانه با محوریت کسب منافع انرژی، سطح تقابل خود با ترکیه را ارتقا داده است و از سوی دیگر با رویکرد اسلام ستیزانه سعی دارد در کنار معرفی خود به‌عنوان نماینده راست افراطی در اتحادیه اروپا، اسلام‌ستیزی را ابزار تقویت موقعیت و جایگاه خود در این اتحادیه کند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: مکرون نشان داده، پاریس همچنان از یک‌سو مطیع آمریکاست و از سوی دیگر تحت سیطره صهیونیست‌ها قرار دارد و در حکم پادوی استکبار در صحنه‌های مختلف گاهی نقش پلیس خوب را بازی می‌کند و گاهی نقش بد را بر عهده می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرانسه، همواره نقش مکمل را در سیاست‌های آمریکا ایفا کرده در قبال روند سازش نیز همان رویکرد را تکرار کرده است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: اکنون سران فرانسه با رویکرد اسلام ستیزانه بر آن هستند تا مسئله هتاکی به مقدسات اسلامی و مقابله با اسلام‌ستیزی فرانسوی را به اولویت جهان اسلام مبدل سازند تا با انحراف افکار عمومی کشورهای اسلامی از خیانت‌های برخی سران عرب به فلسطین و جلوگیری از طغیان مردمی علیه این حاکمان، مسئله مقابله با رژیم صهیونیستی را از اولویت کشورهای اسلامی خارج سازند.

وی تصریح کرد: این امر زمانی بیشتر نمود می‌یابد که هم‌زمان با اعلام سازش سودان با رژیم صهیونیستی، دور جدید اسلام‌ستیزی مکرون آغاز شده است تا مسئله فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی را از محوریت جهان اسلام دور سازد./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات