۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۷۳۵۱
آیت الله مقتدایی:

همبستگی جوامع اسلامی برای عبور از بحران کرونا ضروری است

همبستگی جوامع اسلامی برای عبور از بحران کرونا ضروری است
تهران - آیت الله مقتدایی کرونا را امتحان الهی دانست و گفت: اتحاد جوامع اسلامی برای عبور از بحران کرونا و رفع خسارت های به بار آمده لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: با ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و فرق و مذاهب مختلف اسلامی می توان از امت اسلامی در برابر بلاها محافظت کرد.

وی با اشاره به اینکه کرونا جامعه انسانی را از نظر جانی و مالی تهدید می کند، ادامه داد: افراد بسیاری با شیوع ویروس کرونا اموال خود را از دست دادند و هر روز نیز شاهد مرگ افراد بسیاری هستیم که با مبتلا شدن به این ویروس جان خود را از دست می دهند.

آیت الله مقتدایی آزمایش و امتحان را سنت الهی دانست و ابراز کرد: امت اسلامی می توانند کرونا را آزمایش و امتحان الهی بدانند چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده ما انسان ها را با سختی ها و مشکلات امتحان می کنیم.

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان مومن می توان در امتحانات و آزمایش ها سربلند خارج شود، گفت: در امتحان خیر و شر است که معلوم می شود کدام یک از انسان ها بهترین اعمال را انجام می دهند؛ بنابراین خداوند به واسطه آزمایش حجت را بر انسان تمام می کند.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان در برابر کرونا نسبت به یکدیگر تکلیف دارند، گفت: همبستگی بین جوامع اسلامی برای رسیدگی به آسیب دیدگان از کرونا و رفع خسارات به وجود آمده از وظایف مهم جامعه اسلامی برای عبور از این امتحان است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات