۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۶۶۷۳۵۳
آیت الله امامی کاشانی تأکید کرد؛

اتحاد مسلمانان؛ تنها راه خنثی سازی توطئه دشمنان

اتحاد مسلمانان؛ تنها راه خنثی سازی توطئه دشمنان
تهران - آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه اتحاد مسلمانان تنها راه خنثی سازی توطئه دشمنان است، گفت: جامعه اسلامی هرگز نباید در برابر دشمن سر تعظیم فرود بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: خداوند متعال صابران را بشارت پیروزی داده است.

وی افزود: جامعه اسلامی موظف است در برابر سختی ها و دشواری ها استقامت کند تا عزت و عظمت اسلام را به رخ جهان بکشد؛ همچنین همواره باید آرامش خود را در مواجهه با بلایا و مصائب در نهایت صبر و شکیبایی حفظ کند.

آیت الله امامی کاشانی رفع مشکلات جوامع اسلامی را از وظیفه همه مسلمانان بیان و عنوان کرد: انسان اگر به خدا توجه داشته باشد می تواند در مسیر نورانی حق گام بردارد.

وی افزود: قرآن کریم انسان ها را در مواجهه با مشکلات و مصائبی چون بلایای طبیعی، بیماری‌ها، تحریم ها و ... توصیه به صبر و استقامت می کند زیرا با همین استقامت عزت و بزرگی مسلمانان حفظ شده و هرگز به خود اجازه نمی دهند در برابر دشمن سر تعظیم خم کنند.

آیت الله امامی کاشانی به اتحاد جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی تاکید و عنوان کرد: دشمن همه تمرکز خود را علیه جامعه اسلامی قرار داده است و در این شرایط برای مقابله با توطئه های دشمنان اتحاد و انسجام جوامع اسلامی و اجتناب از تخریب و ایجاد اختلاف بین یکدیگر لازم و ضروری است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسلمانان موظف هستند به یکدیگر توجه داشته باشند، اظهار داشت: انسان اگر نسبت به جامعه، خانواده و بستگان بی توجه باشد هر کاری از دستش بر بیاید انجام می دهد بدون اینکه به زیان بار بودن آن اقدام توجه داشته باشد؛ همه مسلمانان باید جوامع اسلامی را به منظره یک کشتی بدانند و تلاش کنند این کشتی را سلامت به ساحل برسانند نه اینکه یکی در این میان اقدام به سوراخ کردن کشتی کند.

وی صبر، ایستادگی و مقاومت را وظیفه همه مسلمانان دانست و گفت: دستگیری از دیگران شاخصه های انسان با فضیلت است و کسی می تواند این راه را طی کند که در مسیر حق و فطرت قرار گرفته باشد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات