۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۶۷۳۷۱
آیت الله نورمفیدی:

اهانت به پیامبر اکرم توهین به همه ادیان الهی و تمام بشریت است

اهانت به پیامبر اکرم توهین به همه ادیان الهی و تمام بشریت است
نماینده ولی فقیه در گلستان ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر اکرم(ص) توسط رییس جمهور فرانسه، گفت: توهین به پیامبر اکرم(ص) توهین به همه ادیان الهی و تمام بشریت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به مبارزه با این ویروس خطرناک یک نگاه قرارگاهی است و مسؤولان باید با پیروی از فرامین ایشان بر توان داخلی تکیه کنند تا بتوانند با این بیماری مقابله داشته باشند.

وی با بیان اینکه کرونا یک دشمن به شمار می رود که حمله کرده است، اظهار داشت: امروز سراسر کشور به میدان هجمه ویروس کرونا تبدیل شده است و دیگر کسی حتی در خانه اش هم از این خطر مصون نیست.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تفاوت انتقاد و هتک حرمت تأکید کرد: امروز برای پیشرفت جامعه نیازمند انتقاد و نقد هستیم، اما باید دانست که طبق فرموده های امامین انقلاب نباید نقد را با هتک حرمت اشتباه بگیریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه جنگی که امروز دشمن به راه انداخته، جنگ شناختی و رسانه ای بوده و تقریباً می توان گفت دوران جنگ نظامی به پایان رسیده است، عنوان کرد: جنگ شناختی پدیده نوظهوری است که دشمن طی آن از طریق فضای مجازی فکر و فرهنگ جامعه را عوض می کند؛ این جنگ به مراتب از جنگ نظامی و اقتصادی سخت تر و خطرناک تر است، زیرا دشمن با تغییر ذائقه مردم آنها را از نظام اسلامی جدا می کند.

وی بر ضرورت تبیین نقاط قوت کشور برای مردم تأکید و مطرح کرد: امروز کشور ما در زمینه های بسیاری اعم از عرصه های علمی، فنی، نظامی و دفاعی پیشرفت های بسیار بزرگی داشته و رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید این موارد را برای مردم تبیین کنند.

آیت الله نورمفیدی اهانت به پیامبر اکرم(ص) از سوی فرانسه و حمایت رییس جمهور وقیح این کشور از این اقدام هتاکانه به بهانه آزادی بیان را محکوم و تصریح کرد: توهین به پیامبر اکرم(ص) توهین به همه ادیان الهی و تمام بشریت است؛ چگونه است که توهین به پیامبر اکرم(ص) را آزادی بیان می خوانید، اما آن فردی که منکر هولوکاست بود را شدیداً محکوم کردید؟

نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: رییس جمهور فرانسه از این اظهارات وقیحانه در پی این است که مسأله عادی سازی روابط برخی کشورهای مرتجع عربی با رژیم غاصب صهیونیستی را مورد پوشش قرار داده و افکار مسلمانان را از این ماجرا منحرف کند؛ مسلمانان باید آگاه باشند و ضمن محکومیت این اقدام وقیحانه، مسأله عادی سازی روابط را نیز مورد اعتراض قرار دهند.

وی مناظرات ترامپ و بایدن را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: این مناظرات نشان داد که آمریکایی که خود را ابر قدرت عالم می داند از درون در حال پوسیدن است؛ ما نباید فریب سردمداران آمریکا را بخوریم و مرعوبان این کشور بدانند آمریکا رو به افول است.

آیت الله نورمفیدی با انقاد شدید از گرانی های افسارگسیخته و گرانی های لحظه ای کالاهای مورد نیاز مردم تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی نورانی فرمودند «کاد الفقر ان یکون کفراً»، بنابراین مسؤولان باید در راستای محرومیت زدایی و فقرزدایی گام بردارند؛ امروز برخی مردم از تهیه ضروریات زندگی خود عاجز هستند؛ بسیاری از مردم توانایی خرید ماسک را هم ندارند، بنابراین مسؤولان باید چاره ای اساسی بیاندیشند.

وی با تأکید بر اینکه فقر از جامعه اسلامی باید ریشه کن شود، خاطرنشان کرد: امروز قوای سه گانه باید با هم افزایی در راستای رسیدگی به معیشت مردم تلاش کنند و کسانی که قصد اخلال گری دارند را به اشد مجازات برسانند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه هفته وحدت اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه وحدت اسلامی مسأله ای صرفاً سیاسی و مقطعی نیست، گفت: وحدت از دیدگاه قرآن کریم باید همواره میان مسلمانان وجود داشته باشد، زیرا جنگ و درگیری سبب تضعیف اسلام و از بین رفتن انس و الفت مسلمانان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن وحدت مسلمانان را مورد هدف قرار داده است، اظهار داشت: دشمن می خواهد میان ما جنگ مذهبی و اختلاف ایجاد کند، بنابراین ما با پیروی از آموزه های قرآنی و سیره معصومان(ع) در راستای وحدت اسلامی گام برداشته و برخواهیم داشت؛ امروز شیعه و سنی باید همدیگر را بپذیرند، به مقدسات همدیگر احترام بگذارند و صادقانه با یکدیگر برخورد کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه شیعیان و اهل سنت باید مراقب توطئه های دشمن در راستای تفرقه افکنی میان مسلمانان باشند، یادآور شد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، آن شیعه ای که دست به تفرقه و اختلاف بزند، شیعه نیست و آن سنی ای که خود را پیرو سنت رسول خدا(ص) می داند و دست به تفرقه می زند، سنی نیست؛ امروز باید همه شیعیان و اهل سنت نسبت به اسلام دلسوز باشند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات