۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۶۷۳۹۹
آیت الله موسوی جزایری:

خضوع و خشوع دربرابر مستکبران راه حل مشکلات نیست

خضوع و خشوع دربرابر مستکبران راه حل مشکلات نیست
خوزستان - آیت الله موسوی جزایری گفت: رؤسای دول اسلامی بدانند که راه حل رفع مشکلات آن‌ها رفتن به سراغ مستکبرین و خضوع و خشوع با آن‌ها نیست.
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در خصوص هفته وحدت، گفت: مسئله وحدت بسیار مهم و کلیدی است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ در روایات آورده شده به ریسمانی که آسمان را به زمین وصل می‌کند چنگ بزنید و پراکنده نشوید؛ منظور از حبل الله در این آیه قرآن مجید است.

وی با اشاره به لزوم وحدت میان مسلمانان در رابطه با محور‌های وحدت، بیان داشت: همه مسلمانان به قرآن، توحید و پیامبر گرامی اسلام (ص) ملتزمند؛ همین برای محور وحدت کافی است.

آیت الله موسوی جزایری به آیه ۸ سوره انفال اشاره کرد و در خصوص نزاع میان مسلمانان افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید: «و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است.»

وی خطاب به رؤسای دول اسلامی تصریح کرد: رؤسای دول اسلامی بدانند که راه حل رفع مشکلات آن‌ها رفتن به سراغ مستکبرین و خضوع و خشوع با آن‌ها نیست؛ این افراد غرق در گرفتاری خود هستند و توان کمک به شما را ندارند؛ رابطه با رژیم غاصب اسراییل چیزی جز ذلت و ننگ ندارد.

آیت الله موسوی جزایری در پایان در خصوص راه حل جهت برون رفت از مشکلات مسلمانان، عنوان داشت: راه حل برون رفت از مشکلات مسلمانان اتحاد آن‌ها در همه امور است./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
زعیم دیگه چیه؟
نوشتید زعیم حوزه های علمیه.........
یا فارسی آن را بنویسید یا همان چیزی را بنویسید که رهبری در انتصاب ایشان فرمودند.
زعیم کلمه عربی است
0
0