۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۶۵۲۶۴
آغاز پویش مردمی راه حسین، راه بهشت؛

همدلی مؤمنانه؛ با خرید بسته معیشتی برای محرومین

همدلی مؤمنانه؛ با خرید بسته معیشتی برای محرومین
خوزستان - پویش مردمی راه حسین، راه بهشت به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، (پویش مردمی راه حسین، راه بهشت)، صبح امروز، در مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد، در ابتدای نشست حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به بسته شدن موقت مرز و جایگزینی برنامه‌های حوزه علمیه استان برای راهپیمایی اربعین، گفت: حوزه علمیه استان طبق فرمایش مقام معظم رهبری تحت عنوان خدمات اجتماعی، پویش مردمی راه حسین، راه بهشت را جهت ارائه خدمت به محرومین، مستمندان و نیازمندان راه اندازی کرد.

قائم مقام حوزه علمیه خوزستان در رابطه با فعالیت مؤسسه راه بهشت عنوان داشت: این مؤسسه تحت نظارت آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های  علمیه خوزستان و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز آغاز به کارکرد و کمتر از دوماه به آمار‌های بسیار خوبی رسیده است.

وی در خصوص اهمیت نقش رسانه، در زمینه‌ انگیزه سازی برای مردم گفت: با توجه به شناخت مردم از رسانه به عنوان یک منبع رسمی خبری و نقش آگاهی دهنده، می‌تواند انگیزه  مضاعف  را جهت شرکت در  این پویش ایجاد کند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در رابطه با تفاهم  حوزه علمیه و کمیته امداد در زمینه‌ راه اندازی پویش راه حسین، اذعان داشت: از چندی پیش که موضوع عدم برگزاری پیاده روی اربعین مطرح شد، حوزه علمیه  طی یک برنامه‌ای با  کمیته امداد به تفاهم رسیدند که پویشی را در قالب کمک به محرومان و مستضعفین تعریف کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه به محرومین و مستضعفین، بیان داشت: کمک‌های مردمی و افرادی که قصد داشتند به زیارت اربعین بروند در سامانه جمع آوری شده و به عنوان یک کمک ارزشمند به دست محرومین و نیازمندان می‌رسد.

وی در رابطه با نحوه‌ شناسایی محرومین و نحوه‌ ارتباط گیری با آن‌ها اظهار داشت: در این زمینه از ظرفیت کمیته امداد، مجموعه مساجد و حوزه علمیه جهت ارتباط گیری و ایجاد شبکه گسترده در شهر و روستا استفاده شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور در رابطه با فعالیت روحانیون طرح هجرت در این زمینه گفت: روحانیون طرح هجرت که در روستا‌ها مستقر هستند با همکاری کمیته امداد توانستند جامعه گسترده‌ای از محرومین استان را شناسایی کرده و مورد توجه و حمایت توانمندان استان و خارج از استان قرار داده و امانت‌های آن‌ها را به دست صاحبان اصلی اش برسانند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به زیارت دسته جمعی به نیابت از افراد شرکت کننده در این پویش عنوان داشت: به جبران محبتی که ملت ولایت پذیر ما در لبیک به رهبری و اطاعت از ستاد کرونا انجام می‌دهند و مسیر اربعین را خالی می‌کنند از زیارت اربعین محروم نشوند، جمعی از دوستان در حوزه علمیه نجف اشرف، تحت اشراف آیت الله موسوی جزایری مشغول به تحصیل هستند قرار است در روز اربعین، زیارت دسته جمعی را به نیابت از افراد شرکت کننده در پویش انجام گیرد.

 وی در پایان با اشاره زمان اتمام پویش گفت: پویش تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، افراد می‌توانند برای مشارکت در این امر خیر کم نظیر از طریق کد دستوری #۱۴۷۸۰*۶۶۵۵* و یا پرداخت آنلاین از طریق شماره کارت ۰۳۱۶، ۵۰۱۸، ۹۹۷۹، ۶۰۳۷ به‌سادگی اقدام به پرداخت کمک‌های خود کنند./9456/پ210/ب1

ارسال نظرات