۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۶۷۴۲۴
کابوس آمریکایی ها ادامه دارد؛

ابلاغیه به فرماندهان نظامی مبنی بر تهدیدات احتمالی در "خاک آمریکا"

ابلاغیه به فرماندهان نظامی مبنی بر تهدیدات احتمالی در
تهدید ایران به انتقام سخت، نگرانی و هراس مقامات امنیتی و پنتاگون را درپی داشته، تا جایی که برخی مسؤولان و فرماندهان، ابلاغیه وجود تهدید در"خاک آمریکا" دریافت کرده اند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کابوس تهدید ایران به انتقام سخت برای ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، حالا به خاک آمریکا رسیده، و به ویژه فرماندهانی که در این جنایت دست داشته اند را سخت در نگرانی و هراس فرو برده است.
 
به گزارش شبکه خبری «ان.بی.سی.نیوز»، پایان ماه گذشته میلادی، به برخی مسؤولان ارتش، اطلاعات  و امنیت آمریکا نسبت به وجود تهدیدات علیه مسؤولان بلندپایه وزارت دفاع (پنتاگون) ، نه تنها خارج از امریکا، بلکه در خاک این کشور نیز هشدار داده شده است. به گزارش «ان.بی.سی.نیوز»، پنج مسؤول بلندپایه آمریکایی آگاه این خبر را تأیید کرده اند.
 
برخی از این مسؤولان گفته اند اطلاعات وارده دراین زمینه می گوید تهدیدی که همچنان وجود دارد، شاید واکنش احتمالی به ترور فرمانده سپاه قدس ایران، [سردار] قاسم سلیمانی در حمله هوایی ماه ژانویه گذشته به دست آمریکا باشد.
 
به گزارش این شبکه خبری، بر اساس این اطلاعات، افراد مورد هدف، مشخصاً فرماندهان نظامی آمریکایی هستند که در برنامه ریزی و اجرای عملیات ترور [سردار] سلیمانی در عراق نقش داشته اند؛ همچنین در این اطلاعات، فهرست نام های فرماندهان نظامی که احتمالا مورد حمله قرار می گیرند نیز ذکر شده است.
 
از برجسته ترین مسؤولانی که در فهرست هدف قرار دارند،  مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا است که این هفته دیدارهایی از خاورمیانه و منطقه جنوب آسیا داشت. به گفته «ان.بی.سی.نیوز»، سفر اخیر مارک اسپر بیش از حد متعارف محرمانه بوده؛ که وجود نگرانی های امنیتی را تأیید می کند. همچنین روزنامه نگارانی که وزیر دفاع آمریکا را در این سفر همراهی می کردند تا پیش از لحظه خروج وی،  اجازه انتشار گزارش پیرامون دیدار وی از بحرین یا اسرائیل را نداشته اند؛ این درحالی است که دو شب را در بحرین گذرانده بود.
 
ماه گذشته نیز برخی رسانه ها مدعی شدند تهران به دنبال ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، برای انتقام ترور سردار سلیمانی بوده است که واکنش ترامپ را درپی داشت.
 
واکنش های خشمگینانه به ترور سردار سلیمانی به دست ایالات متحده در سایه تهدید مقامات ایران به «پاسخ قوی سخت» به جنایت آمریکا ، همچنان ادامه دارد.

سپاه پاسداران ایران در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی، پایگاه «عین الاسد» آمریکا در غرب عراق، و نیز پایگاهی دیگر در نزدیکی فرودگاه اربیل را موشک باران کرد؛ که به گفته بسیاری تحلیلگران، نخستین بار است که یک کشور پایگاه آمریکایی را مستقیما هدف قرار می دهد. درعین حال اما مقامات ایران گفته اند انتقام خون سردار سلیمانی را هنوز نگرفته اند؛ امری که مجددا مقامات آمریکا را در نگرانی و هراس عمیق فرو برده؛ و تشدید تدابیر امنیتی را درپی داشته است./ت302/ق

ارسال نظرات