۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۶۷۴۵۰
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

بزرگترین رسالت حوزه علمیه دفاع از کیان نظام اسلامی است

بزرگترین رسالت حوزه علمیه دفاع از کیان نظام اسلامی است
آیت الله سیفی مازندرانی با بیان اینکه مستکبران از منطق رسول خدا ضربه خورده اند، گفت: این منطق موجب شده است نتوانند هرچه را می خواهند بر ایران تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سیفی مازندرانی در همایش مجازی فانبذ الیهم در حمایت از ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) که امروز برگزار شد، با بیان این که نور الهی وجود پیامبر اعظم، تا قیامت خاموش شدنی نیست، گفت: بسیاری از سران استکبار حتی در زمان رسول خدا و قرون بعد تا به حال درصدد بودند این نور را خاموش کنند اما پس از 1400 سال این نور همچنان فروزان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که اهانت سران استکبار به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) برای دشمنی از شخص ایشان نبود، گفت: این افراد از منطق رسول خدا متضرر هستند زیرا منطق پیامبر اکرم(ص) در برابر ظلم، استکبار، فحشا، تبعیض نژادی و بسیاری از جنایات دیگری که این افراد انجام می دهند، ایستاده است.

وی اضافه کرد: این مستکبران می خواهند نور اسلام، قرآن و وحی الهی را خاموش کنند و امروزه مسأله دفاع از کیان اسلام ناب مطرح است، اسلامی که ضد استکبار و استعمار است و هرگز دست در دست هیچ مستکبری نمی گذارد و نخواهد گذاشت.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر این که امروزه اگر حوزه های علمیه در مورد دفاع از کیان اسلام ناب قیام نکند و متصدی و متولی این دفاع نباشد رسالت خود را انجام نداده است، گفت: پیامبراکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع) از علما، فقها و حوزه های علمیه توقع دارند در چنین مواقع حساسی از کیان اسلام دفاع کنند و هیچ عذری پذیرفتنی نیست.

اگر علما در این مقاطع حساس رسالت خود را ایفا نکنند به صورت قطع دشمن تمام امور را به نفع خودش خاتمه خواهد داد

وی ادامه داد: امروزه اگر روحانیت و علما رسالت خود را ادا نکنند خلاف وظیفه عمل کرده اند و اگر علما در این مقاطع حساس رسالت خود را ایفا نکنند به صورت قطع دشمن تمام امور را به نفع خودش خاتمه خواهد داد.

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در زمینه وظایف روحانیت گفت: امام خمینی(ره) می گویند «اگر روحانیون اسلام ناب دیر بجنبند ابر قدرت ها و نوکرانشان مسائل را به نفع خود خاتمه می دهند» اینجا سکوت در مقابل نقشه های شوم حرام است.

وی اضافه کرد: اسلام آمریکایی خود را مهد اسلام و پرده دار کعبه معرفی می کند اما استکبار بر آنها حکومت می کند، و به عبارت دیگر رژیم سعود و آن کسانی که مانند رژیم سعودی دست در دست آمریکا و صهیونیست قرار داده اند مصداق آیه شریفه «يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ» هستند که طاغوت آمریکا باید مقدرات این کشورها را رقم زند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: فقهایی که در کنج حجره نشسته باشند و در این مواضع خطیر از آنچه که کیان اسلام و مسلمین و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن بستگی دارد، دفاع نکنند، نمی توان گفت حصن اسلام است.

وی با تأکید بر این که نظام مقدس جمهوری اسلامی امروزه در دنیا مایه اقتدار و مجد اسلام ناب همچنین حصن حصین اسلام است، اظهار کرد: در این عالم هیچ نظامی را سراغ نداریم که در مقابل همه استکبارجهانی با تمام کلمه بایستد؛ دشمنان فهمیده اند که نظام اسلامی حاصل منطق رسول خدا است در نتیجه در مقابل رسول خدا ایستاده اند و اهانت می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با طرح سؤالی مبنی بر این که به چه دلیل امام حسین(ع) به مسلخ برده شد، گفت: سکوت اصحاب و آنانی که داعی فقه و فقاهت داشتند اما از پسر رسول خدا دفاع نکردند روشن گری نکردند امام حسین(ع) را به مسلخ کشاند زیرا مردم جاهل بودند و آنها وظیفه داشتند مسأله را روشن کنند.

وی خاطرنشان کرد: مستکبران از منطق رسول خدا ضربه خورده اند و منطق رسول خدا آیات الهی است، آیاتی که نافی مشروعیت و قانونیت هر معاهده ای که موجب سلطه کفار بر مؤمنین باشد، در نتیجه مستکبران به واسطه آن نمی توانند همانند باقی کشورها بر ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی هرچه می خواهند تحمیل کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیات نافی حکومت کفار و ظالمان بر مردم گفت: استکبار جهانی به دلیل این که ظالم است حق حکومت بر مردم را ندارند؛ این ها می بینند که منطق رسول خدا با تبعیض نژادی که راه انداخته اند و سیاه پوستان را در روز روشن به فجیع ترین وجه می کشند، مخالفت است و نظام های تحت ظلم آنها را به خیابان ها می آورد.

وی اضافه کرد: منطق رسول خدا بیان می کند، هرگز زیر بار آن قانونی که دشمنان بر شما تحمیل می کنند نروید، و اگر در مواردی که خداوند اجازه داده است، با کفار عهد و پیمانی بستید تا زمانی که به دین شما طعنه نزنند و به شما خیانت نکنند حق وفای به عهد دارید در غیر این صورت آن عهد نامه را پاره کنید.

آیت الله سیفی مازندرانی افزود: چنانچه قرآن کریم می گوید «وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَىٰ سَوَاءٍ» می گوید اگر خوف بر خیانت پیدا کردید، آن معاهده را به سمتشان پرتاب کنید؛ علی سواء، نیزبه معنای این است که هرگز از موضع ضعف نباشید و هنگام خیانت کردن کفار به دنبال آنها ندوید.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که آیا از اعضای اصلی سران استکباری که با آنها عهد نامه برجام بسته اید، به پیامبر اهانت کند خیانت به شما نیست، ادامه داد: اهانت به پیامبراکرم(ص) بزرگترین نقص است که آیا بازهم ادامه پیمان با این مشرکین دستور قرآن کریم است؟

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر بنا باشد با برخی سیاست ها و برخی روشها، کیان اسلام در دراز مدت به خطر افتد به صورت قطعی حوزه قیام خواهد کرد و سکوت نخواهد کرد.

پاسخ دندان شکن به طاغوت فرانسه که به ساحت مقدس پیامبر توهین می کند، دست برداشتن و آتش زدن معاهده ای است که با آنها امضا کرده اید

وی با بیان این که پاسخ دندان شکن به طاغوت فرانسه که به ساحت مقدس پیامبر توهین می کند، دست برداشتن و آتش زدن معاهده ای است که با آنها امضا کرده اید، گفت: اگر چنین پاسخی داده نشود فانبذ الیهم علی سواء محق نخواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اهانت به پیامبراکرم(ص) بزرگترین خیانت آنها بوده است اما خیانت های دیگری نیز داشته اند همانند سازماندهی که برای ایجاد فتنه انجام داده اند، بنابراین دنبال این ها رفتن و هر روز به پاریس و فلان کشور رفتن و دم از برجام زدن و ناز این ها را کشیدن خلاف صریح قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: هم به حکم اولی ادامه این گونه معاهدات به نص صریح قرآن کریم حرام است هم به حکم ثانوی؛ رهبر معظم انقلاب، 9 شرط برای برجام بیان کردند، آیا شما این شروط را رعایت کردید؟ هرگز رعایت نکردید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤال دانشجویی بیان می کنند«برخی دوستان تصویب برجام را به رهبری نسبت دادند اما شما چشم دارید، ماشاالله هوش دارید، و همه چیز را می فهمید آن نامه که من نوشته ام را نگاه کنید ببینید تصویب چگونه است و شرایطی ذکر شده که در این صورت این توافق تصویب می شود» یعنی آن آقایی که از مجلس گفته است رهبری به صورت اجمال تصویب کرده است و دیگران نیز فریب خوردند و به برجام رأی دادند، رهبری مشروط تصویب کرده است نه مطلق و صراحتی بالاتر از این عبارت می خواهید.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جای دیگری عمل به این برجام را خسارت محض می داند؛ در مقابل این فکر، فکر کسی است که می گوید برکات برجام تا قیامت باقی است، آیا این فکر در مقابل رهبری می تواند این امت و مردم را به سمت اسلامی هدایت کند که خدا و رسولش گفته اند؟.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: برجام برای برداشتن تحریم ها بود، و حال شما که وارد این مذاکرات شدید چه برکتی به بار آوردید؟ دیوار بلند بی اعتمادی را شکستید، تحریم ها را ملغی کردید؟ چنانچه رهبر معظم انقلاب بیان می کنند«برجام برای برداشتن تحریم های ظالمانه بود، مگر غیر از این است، بدون شک برای این بوده، خوب برداشته نشده، حالا می گویند به تدریج یواش یواش دارد درست می شود مگر بحث سر یواش یواش بود» یعنی شما کلا از آنچه که وارد معاهده شدید منحرف شده اید.

وی با بیان این که یکی از کشورهای در رآس برجام، فرانسه بود، گفت: چرا شما در مقابل این افراد پاسخ دندان شکن نمی دهید.

آیت الله سیفی مازندرانی بزرگترین رسالت حوزه علمیه دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این گونه مماشات با سران استکبار و خود را ملتزم دانستن به یک معاهده و پیمان با سران طواغیت که به شهادت ولی امر، خسارت محض است و به شهادت وجدان همه عالم، که به پیامبر شما خیانت کردند و خیانت به پیامبر، خیانت به اسلام، قران و دین است، به هیچ وجه با روح اسلام سازگاری ندارد.

بزرگترین رسالت حوزه علمیه دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: این گونه معاهدات تحمیلی که به گفته رهبر معظم انقلاب به گونه ای تنظیم شده که نرمش قهرمانانه نبود، در دراز مدمت خطر جدی نیست، بنابراین از مجلس انتظار داریم که از طریق قانون از این نظام صیانت کند که البته از این مجلس، مصوبات خوبی در کنترل نابسمانی اقتصادی که دولت به بار آورده، داشته است اما اهمیت برخی از معاهداتی که برای اصل این نظام سرنوشت ساز است، کمتر از مسأله اقتصاد نیست./1324/پ200/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
برگزاری این همایش نشانه به روز بودن آیت الله سیفی است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
سخنان عالمانه ای بود.
سوتیترهاتون انتخاب جملات بهتری می تونیت داشته باشه.
1
0