۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۶۷۴۶۴
امام جمعه شوشتر:

وحدت لازمه اقتدار امت اسلامی است

وحدت لازمه اقتدار امت اسلامی است
خوزستان - حجت الاسلام سلیمانی گفت: دستورات دینی باید به فرهنگ عمومی مبدل شود؛ همانطور که برای نفس کشیدن به اکسیژن نیاز داریم، لازمه اقتدار امت اسلامی نیز وحدت است.
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)؛  دعوت به وحدت را یکی از محوری‌ترین تعالیم مکتب پیامبر اکرم (ص) و کتاب نورانی قرآن دانست و گفت: مسلمانان در طول تاریخ در مقابل وحدت تهدید به نقمت شده اند این نشان دهنده این است که نقطه مقابل وحدت عذاب، تفرقه و نقمت است.

امام جمعه شوشتر با بیان اینکه خداوند وحدت قلوب مسلمانان را نه به وجود نورانی پیامبر اکرم (ص) بلکه به خودش نسبت داده است، بیان داشت: این موضوع می‌تواند پیام‌هایی داشته باشد؛ خداوند در قرآن مجید می‌فرماید: وحدت نه در زبان بلکه باید در اوج برادری باشد، زیرا برادری ارتباط ریشه دار و محکمی است که هیچگاه سست و گسسته نمی‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی در خصوص وحدت مسلمانان در مشترکات دینی، افزود: در قرآن، سیره‌ عملی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) وحدت جزء مسائل کلیدی و ریشه‌ای است.

وی با اشاره به کلیدی‌ترین دعوت پیامبر اکرم (ص) در رابطه با نقش محوری ایشان در ایجاد وحدت، ادامه داد: پرستش خدای یگانه، مبارزه با ظلم و طاغوت و داشتن کتاب واحد از مشترکات مسلمانان است؛ این امر سبب شده تا دعوت به وحدت میان شیعه و سنی، طوایف، اقشار مختلف، مسؤولان با مردم و مردم با یکدیگر شکل گیرد که در این زمینه پیامبر اکرم (ص) به عنوان نقش کلیدی در این زمینه مطرح می‌شود.

امام جمعه شوشتر در پایان با اشاره به نقش مبلغین در ترغیب مسلمانان و ایجاد وحدت میان آن‌ها، گفت: مبلغین موظفند؛ روی آیات، روایات و سفارشات مربوط به درستی کار کنند و بکوشند که این دستورات را به فرهنگ عمومی مبدل کنند که مختص به زمان خاص نباشد؛ این مهم باید به گونه‌ای انجام شود که مردم بفهمند همانطور که برای تنفس اکسیژن نیاز داریم؛ برای اقتدار امت اسلامی به وحدت نیازمندیم./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات