۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۴۴۶۲۶
امام جمعه شوشتر مطرح کرد؛

قرنطینه خانگی و ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی

قرنطینه خانگی و ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی
حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه برای مبارزه با کرونا ویروس نیازمند دو بال مادی و معنوی هستیم، گفت: در روز‌های قرنطینه خانگی به سبک زندگی اسلامی توجه داشته باشیم.
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تقدیر و تشکر از تلاش مدافعان سلامت در مقابله با کرونا سلامت ابراز امیدواری کرد تا خداوند، جهان را از شر ویروس کرونا برهاند.

امام جمعه شوشتر با بیان اینکه برای مبارزه با کرونا ویروس نیازمند دو بال مادی و معنوی هستیم، خاطرنشان کرد: رعایت تمام اصول بهداشتی بال مادی مقابله با کرونا است و همانطور که رهبرانقلاب و مراجع تقلید بیان داشتند پیروی از دستورات پزشکی بر طبق موازین شرعی، واجب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر با بیان اینکه رعایت نکات پزشکی برای حفظ سلامتی خود و دیگران واجب شرعی است، تصریح کرد: از کارها، سفر‌ها و تجمعات غیرضروری خودداری شود و هر آنچه مسئولان مربوطه می‌گویند را باید گوش داد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه تعطیلی نماز جمعه، مراسمات مذهبی، اعتکاف و اعمال ماه‌های رجب و شعبان گویای توجه به دستورات مسئولان و پزشکان است، اظهار داشت: آرامش و اطمینان حاصله از یاد خدا، دوری از ترس و اضطراب در کنار رعایت امور بهداشتی، دستاورد‌های امور معنوی است؛ دعا، تضرع و توسل و آنچه مورد تأیید روایات و بزرگان دین است باید در چنین روز‌هایی رعایت شود.

وی با بیان اینکه با رعایت نکات بهداشتی و توسل و تضرع ان شاء الله به ریشه کنی کرونا خواهیم پرداخت، بیان داشت: از نقل داستان ها، پیام‌ها و خواب‌هایی که به اشخاص آن هم در فضای مجازی نسبت داده می‌شود و هیچ مبنایی ندارد، دوری کنیم.

امام جمعه شوشتر با بیان اینکه در خانه ماندن بهترین راهکار جلوگیری از شیوع کرونا ویروس است، بیان داشت: در روز‌هایی که در خانه هستیم به عبادت‌های فردی و یاد خداوند بیشتر توجه داشته باشیم، آموزش مقابله با کرونا و آموخته‌های علمی را بالا ببریم و بیشتر با اعضای خانواده انس و الفت داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر عنوان داشت: در روز‌های قرنطینه خانگی بیشتر به سبک زندگی اسلامی توجه داشته باشیم، با مطالعه کتاب، روزه داری و انس با قرآن از در خانه ماندن لذت ببریم. /۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
درود و احسنت
0
0