۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۷۵۸۳
مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

پیامبر اسلام؛ اسوه ای برای بشر

پیامبر اسلام؛ اسوه ای برای بشر
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین زمانی رسول الله را اسوه برای بشر خواند و گفت: قناعت و زهد، تلاوت و ترویج قرآن و ایجاد و حفظ وحدت از ویژگی های پیامبر(ص) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، امشب در ویژه برنامه جشن هفته وحدت در حرم مطهر رضوی، رسول الله را اسوه برای بشر خواند و به صفات این حضرت اشاره کرد.

وی قناعت و زهد را از صفات رسول خدا(ص) بیان و اظهار کرد: در قدیم خانواده ها با حداقل امکانات زندگی خوشی داشتند اما امروز با همه امکانات نسبت به گذشته گلایه دارند که این به خاطر نداشتن قناعت است، البته مشکل اقتصادی و گرانی است اما پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) با کمترین امکانات زندگی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمود:«قناعت گنجی است که پایان ندارد.»، کسی که قناعت دارد محتاج کسی نمی شود؛ اقتصاد مقاومتی که امروزه مطرح می شود و رهبری اصولی از جمله توجه به تولید داخلی و قناعت را بیان داشته اند که موجب این می شود که محتاج به دیگران نشود، اگر مردم ایران زهد و قناعت را پیشه کنند، ذره ای نیاز به کشورهای دیگر ندارند.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه تلاوت و ترویج قرآن را از دیگر صفت های پیامبر(ص) بیان و ابراز داشت: قرآن نسخه شفا بخش برای بشر است، ادیان دیگر چنین کتابی ندارند؛ مسیحیت، یهودیت، اسلام و زرتشت از ادیان جهان هستند که انجیلی که امروز است از حضرت عیسی نیست، 4 انجیل وجود دارد که چهار نفر نوشته اند و مسیحیت عالم دستشان از کتاب انجیل موسی خالی است همچنین تورات یهودیان و اوستای زرتشتیان نیز وجود ندارد فقط ما مسلمانان قرآن را داریم پس قدر بدانیم.

وی به توصیه ها در مورد قرآن اشاره و بیان داشت: یادگیری، تلاوت، تجوید، حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن باید انجام شود، جامعه باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که رسول خدا پیامبر وحدت بود، گفت: هفته وحدت از یادگارهای امام راحل بود، شیعه و سنی در ایران زندگی می کنند و نباید از هم نفرت و کینه داشته باشند، اختلاف نظر داریم اما اهانت و جسارت به یکدیگر ممنوع است؛ اگر وحدت ما کامل شود دشمنان نمی توانند کاری کنند البته بحث وهابی و ناصبی جداست چون دشمن ائمه هستند اما ما در ایران ناصبی نداریم، اهل سنت ایران و عالم دارای محبت به اهل بیت(ع) هستند.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه بیان داشت: ما بیش از 57 کشور اسلامی و بیش از یک و نیم میلیار مسلمان در جهان داریم که اگر متحد شویم بزرگترین قدرت جهانی می شویم پس نیاز به ایجاد وحدت بین مسلمانان داریم./864/پ210/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات