۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۶۷۶۶۷

گزارش شهربانی از نطق پرشور آیت الله خاتمی در آذر ۱۳۵۷

گزارش شهربانی از نطق پرشور آیت الله خاتمی در آذر ۱۳۵۷
آیت الله خاتمی از جمله طلاب مبارز در دوران نهضت اسلامی بود که سخنرانی‌های پرشور وی حساسیت منابع امنیتی رژیم پهلوی را برانگیخته بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عضویت شورای نگهبان منصوب شد. او از جمله طلاب مبارز در دوران نهضت اسلامی بود که سخنرانی‌های پرشور وی حساسیت منابع امنیتی رژیم پهلوی را برانگیخته بود.

سید احمد خاتمی در آذر ماه 1357 در حالی‌که یک طلبه‌ی 18 ساله بود، در مسجد جامع سمنان طی یک نطق آتشین، ضمن حمایت علنی از امام خمینی، به شدت به رژیم شاه حمله کرد. در بخشی از سخنرانی حجت‌الاسلام خاتمی در گزارش شهربانی آمده: «مرجع تقلید ما حضرت آیت‌الله العظمی الامام خمینی هستند و ایشان فرموده‌اند که ملت بایستی قیام کند و به قیام خود تا زمانی که رژیم را سرنگون کند ادامه دهد. امام خمینی در اعلامیه‌های خود حکومت نظامی را محکوم کرده‌اند...»

شهربانی استان سمنان در گزارشی به تاریخ 15 آذر 1357 به ریاست اداره اطلاعات نوشت:

«موضوع: سید احمد خاتمی فرزند سید مهدی واعظ

در تاریخ 12/ 9/ 1357 در مسجد جامع سمنان (عالی) مجلس سخنرانی تشکیل و سید احمد فرزند سید مهدی واعظ سخنرانی [کرده] و مطالبی به شرح زیر اظهار داشته است:

1- مرجع تقلید ما حضرت آیت‌الله العظمی الامام خمینی هستند و ایشان فرموده‌اند که ملت بایستی قیام کند و به قیام خود تا زمانی که رژیم را سرنگون کند ادامه دهد. امام خمینی در اعلامیه‌های خود حکومت نظامی را محکوم کرده‌اند.

2- ما خواستار اجرای قانون اساسی نیستیم [بلکه] ما خودمان قانون داریم و قانون ما قرآن است.

3- این رژیم خائن، از اول سلطنتش ضربه‌هایی به پیکر اسلام زده است که هیچکدام ما فراموش نخواهیم کرد؛ هیچ‌ یک از شما فراموش نخواهید کرد که یکی دو سال پیش قانونی را از مجلس گذراندند بدین معنی که تاریخ اسلامی را به تاریخ ننگین شاهنشاهی تبدیل کردند و علنا مخالفت خود را با اسلام اعلام کردند.

4- شهربانی سمنان بی‌جهت مردم را دستگیر [کرده] و بدون محاکمه کتک می‌زنند.

5- رژیم ایران چندین تن از اساتید حوزه علمیه قم را که هر یک می‌توانستند شاگردانی را تربیت کنند که باعث فخر اسلام باشند، به زندان انداخت. همدستان رژیم، آیت‌الله سعیدی را در زندان قطعه قطعه کردند.

6- سپاه دانش یعنی فرهنگ استثماری، یعنی فرهنگ بدون روح را به جوانان ما داد.»/998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شاهین کرد
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
خخخخخخخخیلی خندیدم
0
0