۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۶۶۷۶۹۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

ملت ایران در ۱۳ آبان ماه چهره پلید و ضدانسانی آمریکا را هویدا ساختند

ملت ایران در ۱۳ آبان ماه چهره پلید و ضدانسانی آمریکا را هویدا ساختند
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در یوم الله ۱۳ آبان ماه ملت ایران انقلاب دیگری را رقم زدند و چهره پلید و ضدانسانی آمریکا را برای جهانیان هویدا ساختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در مراسم جشنی که به مناسبت سالروز ولادت باسعادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) برگزار شد، بیان داشت: رسول اکرم (ص) در سرزمینی دیده به جهان گشودند که مردمانش غرق در تاریکی و ظلمت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه سخنان خود گفت: با این وجود چون رسول اکرم (ص) از خانواده ای اصیل و با نجابت متولد شدند به سرعت به رشد و شکوفایی معنوی رسیدند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: حضرت محمد (ص) قبل و بعد از مبعوث شدن به صفات بارزی ملقب بودند که از این صفات می توان به امانت داری، نجابت، صداقت، بزرگ منشی و... اشاره کرد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بعد از مبعوث شدن ایشان به رسالت و پیامبری، وی در بین ایمان آورندگان وحدت و برادری را جاری ساخت و همین امر باعث سرعت گرویدن مردم آن زمان به اسلام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه سیره رسول اکرم (ص) کاملترین الگو برای زمینه انسان امروزی است، گفت: رسول اکرم (ص) بعد از پیامبری نه تنها صفات دوران قبل از بعثت را فراموش نکرد، بلکه شاهد رشد بیشتر صفات الهی در نزد این بزرگ مردم تاریخ هستیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز تمام مسلمانان باید از این الگوی اخلاقی پیروی کنند، ابراز کرد: پیامبر در راه رسالت خود بارها از سوی صاحب نفوذان مکه همانند ابوسفیان و... مورد توهین قرار می گرفتند ولی این اهانت ها هرگز باعث نگردید که ایشان از راهی که انتخاب کرده اند دلسرد شوند و این خود یکی از عوامل اسلام آوردن تعداد بیشتری از مردم مکه گردید.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود بیان داشت: امروز اگر جامعه اسلامی به دنبال آرامش و امنیت است باید سیره رسول اکرم (ص) را در پیش بگیرد، زیرا حرکت در مسیر اسلام واقعی سعادت دنیا و آخرت را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی اظهار کرد: کسانی که سیره رسول خدا (ص) را گم کرده اند یا در جریان های تکفیری قرار گرفته و یا اینکه کاملا از اسلام خارج شده اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه مسلمانان باید با اخلاق و منش دوستانه خود از هرگونه تفرقه و اختلاف دوری کنند، گفت: امام جعفر صادق (ع) محور وحدت و مهربانی برای تمام مسلمانان جهان بودند و همواره مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یوم الله 13 آبان ماه، بیان کرد: سیزده آبان ماه به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار شناخته می شود، در این روز بزرگ ملت ایران انقلاب دیگری را رقم زدند و چهره پلید و ضدانسانی آمریکا را برای جهانیان هویدا ساختند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: حماسه دانشجویان، دانش آموزان و مردم ایران در تسخیر لانه جاسوسی و فساد آمریکا در تهران برای همیشه در تاریخ این انقلاب ماندگار خواهد بود./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات