۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۶۷۷۶۵
آیت الله توکل مطرح کرد؛

آزادی بیان به سبک مکرون؛ از حمایت هتاکی به پیامبر تا سرکوب مردم فرانسه

آزادی بیان به سبک مکرون؛ از حمایت هتاکی به پیامبر تا سرکوب مردم فرانسه
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر حمایت از هتاکان به پیامبر اسلام آزادی بیان است، چرا پلیس فرانسه با تجمعات مردمی کشور خود برخورد وحشیانه می کند.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بررسی ابعاد اهانت رییس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: حمایت ابلهانه مکرون از اهانت و جسارت به رسول گرامی اسلام، مسأله تازه ای نیست و سران کشورهای غربی زمانی که در امور سیاسی و اقتصادی کشور خود باز می مانند؛ به جهت فرافکنی، انحراف و فریب افکار عمومی، این مسائل را به طرف دیگر سوق می دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر حمایت از هتاکان به پیامبر اسلام آزادی بیان است، چرا پلیس فرانسه با تجمعات مردمی کشور خود برخورد وحشیانه داشته و با گلوله پلاستیکی مردم را مورد هدف قرار داده، اما صدای سران و دولتمردان آنها در نیامده است و به دفاع از این مردم بی دفاع خود نپرداختند.

آیت الله توکل با بیان اینکه  ضعف کاری دولتمردان فرانسه سبب شده که مردم این کشور به تظاهرات خیابانی روی بیاورند، گفت: پلیس فرانسه بیش از شصت هفته مردم خود را مورد ضرب و جرح قرار دادند؛ اما نتواستند اعتراضات مردمی را سرکوب کنند؛ از این رو برای توجیه بی کفایتی های دولتمردان خود مجبورند که ذهن مردم فرانسه را به مسأله دیگری سوق دهند.

آیت الله توکل هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) را اهانت به قرآن، خانه کعبه و عزت مسلمان دنیا دانست و افزود: تمام جوامع اسلامی این وظیفه دارند که در برابر این اهانت موضع بگیرند و سکوت در برابر این مسأله به معنای قبول توهین و جسارت است./998/ت302/ب1

ارسال نظرات