۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۶۷۷۸۲
مسیر گمراهی؛

از چرایی عدم حضور سیدکمال حیدری در مناظرات علمی تا بازی در زمین دشمن

از چرایی عدم حضور سیدکمال حیدری در مناظرات علمی تا بازی در زمین دشمن
آیت الله رجبی با بیان اینکه ادعاهای سید کمال حیدری بر خلاف دیدگاه علمای شیعه است، گفت: بیانیه جامعه مدرسین علیه سید کمال حیدری به جهت حفظ وحدت مسلمین صادر شد.

آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به رد سخنان فتنه انگیز و دروغین آقای سید کمال حیدری، در مورد تکفیر مسلمانان از سوی فقهای شیعه پرداخت و گفت: آقای سید کمال حیدری در مسائل مختلفی اظهار نظرهایی داشته که نشانه ناآگاهی و کم بودن معلوماتش بوده که حقیقت مسایل را در نیافته است یا اینکه وی با ابراز این سخنان اغراض و اهداف دیگری را دنبال و تعقیب می کند.

آیت الله رجبی ابراز داشت: آقای کمال حیدری برخلاف نظرات علما و بزرگان شیعه ادعا کرده است که تمام غیر شیعیان کافر هستند؛ در حالی که طبق دیدگاه مراجع شیعه، علما و غیر علمای سنی، مسلمان هستند.

سیره اهل بیت؛ تعامل و گفت وگوی با علمای اهل سنت

وی با بیان این که سیره ائمه اطهار(ع) تعامل، تفاهم و گفت وگو با علمای ادیان و مذاهب دیگر بوده است، گفت: ادعاهای آقای سید کمال حیدری برخلاف روایات و سیره اهل بیت(ع) بوده؛ زیرا رفتار ائمه اطهار(ع) با کافر عدم تعامل و گفت ­وگو بوده است، در حالی که آنها با علمای اهل سنت بحث و گفت وگو داشتند و آرای و نظرات آنها را مورد نقد و بررسی قرار می دادند، اما هیچ زمانی از آنها به عنوان کافر یاد نکردند.

از چرایی عدم حضور سیدکمال حیدری در مناظرات علمی تا بازی در زمین دشمن

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: طبق نظر علمای شیعه تمام کسانی که معتقد به واحدنیت خداوند و نبوت پیامبر اسلام هستند و قرآن را به عنوان کتاب آسمانی قبول دارند؛ مسلمان شناخته خواهند شد؛ اما افرادی از شیعه و سنی که ضروریات دین را انکار می­‌کنند و نیز به این امر آگاهی داشته باشند که لازمه این امر انکار خداوند است، کافر محسوب می شوند.

سخنان تفرقه انگیز بازی در میدان دشمن است

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ وحدت مسلمین گفت: توصیه و پیام قرآن حفظ وحدت مسلمین در برابر دشمنان، استکبار جهان و صیهونیسم بین الملل است.

آیت الله رجبی با بیان این که هر سخنی که سبب تفرقه میان امت اسلامی شود، بدون شک حرکت و بازی در میدان دشمن است، گفت: اگر آقای سید کمال حیدری این سخنان را آگاهانه بیان کرده، بدون شک بر اساس هواهای نفسانی و جاه طلبی وی بوده و نشانه نفوذ استکبار جهانی و صهیونیسم در بیت وی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: اگر وی این سخنان را ناآگاهانه بیان کرده، نشانه جهل و کم سوادی اوست؛ از این رو فردی که از این سطح نا آگاهی و عدم بصیرت برخوردار است، صلاحیت ندارد که ادعاهای خود را به عنوان یک روحانی و عالم شیعه بیان کند و نیز صلاحیت اظهار نظر درباره مسائل اجتماعی را ندارد.

صدور بیانیه جامعه مدرسین علیه سید کمال حیدری جهت حفظ وحدت مسلمین

آیت الله رجبی با اشاره به روند صدور بیانیه صریح و شفاف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علیه سید کمال حیدری گفت: زمانی سخنان نسجیده و غیر علمی از آقای حیدری که برخلاف نظر علمای شیعه بوده و تنها وهابیت و دشمنان اسلام به این سخنان دامن می زنند، صادر شد،  بارها از وی دعوت شد که اگر برای ادعاهای خود دلیلی و نگاه عالمانه ای دارد، در یک محفل علمی ادعاهای خود را مطرح و اثبات کند؛ اما وی به علت واهمه از شکست در مناظره علمی یا به جهت غرور و خودخواهی حاضر به حضور در این محافل علمی نشد.

بیانیه جامعه مدرسین علیه سید کمال حیدری به جهت حفظ وحدت مسلمین صادر شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اعضای جامعه مدرسین در این برهه تاریخی بدین نتیجه رسیدند که به جهت حفظ وحدت اسلامی و همچنین برای اینکه شبهه ای میان مردم به وجود نیاید که دیدگاه علمای شیعه و حوزه علمیه این چنین است؛ در جهت رد ادعاهای کذب سید کمال حیدری بیانیه دقیقی را صادر کنند./998/ت301/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محیا
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
بیانیه جامعه مدرسین نشانه دفاع از کیان حوزه است.
2
9
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
با نظر دوست عزیزمان موافقم
2
8