۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۶۷۹۶۱
استاد درس خارج حوزه علمیه:

با مسؤولانی که آمریکا را کدخدا می دانند به جایی نمی رسیم

با مسؤولانی که آمریکا را کدخدا می دانند به جایی نمی رسیم
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گره زدن سرنوشت کشور به مسائل داخلی آمریکا را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: این گره زدن به واسطه مرعوب بودن برخی از سیاسیون در مقابل آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی  خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیر تحولات آمریکا در سیاست های جمهوری اسلامی، گفت: باید خداوند را به خاطر داشتن رهبری سیاس و بصیر سپاس بگوئیم که به درستی پا جای پای رهبر کبیر انقلاب گذاشتند و مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاده اند و پاسداری از این نظام با وجود چنین رهبری میسر است و الا با مسؤولانی که آمریکا را کدخدا می دانند به جایی نخواهیم رسید.

وی افزود: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است بنابراین واضح است در مقابل گرگ باید هوشمندانه عمل کرد چرا که سیاست آمریکا بر یک ایده ثابت استوار است که با آمدن رئیس جمهور جدید تغییری نخواهد کرد بلکه سیاستمداران پشت پرده خطوط اصلی سیاست آن را مشخص می کنند و با این وصف سیاست نظام در مقابل آمریکا ثابت و لایتغیر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گره زدن سرنوشت کشور به مسائل داخلی آمریکا را اشتباهی بزرگ خواند و اظهار داشت: اگر خوشبینانه به مسأله بنگریم این گره زدن به واسطه مرعوب بودن برخی از سیاسیون ما در مقابل آمریکا و نبود عنصر شجاعت در آن ها است؛ از این رو در مقابل شیطان بزرگ دست به عصا حرکت می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: مسؤولان باید کشورهایی همچون عربستان را به عنوان عبرت در مقابل خود داشته باشند که با وجود اینکه همچون گاو شیرده توسط آمریکا دوشیده می شوند اما همواره این نگرانی در آن ها هست که آمریکا پشت آن ها را خالی کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون افول آمریکا، بیان داشت: از نشانه های واضح افول آمریکا همین بس که فردی کم خرد همچون ترامپ برآن حکومت می کند و اعمالی از او سر می زند که برای هیچکس قابل پذیرش نیست؛ انتخاباتی را که برگزار کننده آن است زیر سؤال می برد.

وی افزود: اوضاع پس از انتخابات آمریکا دلیل دیگری بر افول آمریکاست، چرا که هردو نامزد انتخابات آمریکا ادعای پیروزی می کنند و کار به شورش خیابانی رسیده است و ترامپ رقیب خود را متهم به تقلب می کند؛ افزون براین ضعف سیستم بهداشت و درمان در آمریکا و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا و رکوردشکنی آن در این کشور را می توان از دیگر نشانه های افول آمریکا برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اوضاع کنونی کشور را ثمره نگاه به بیرون دانست و گفت: برخی می خواهند مردم را با افت یکی دو روزه قیمت دلار دلخوش کنند و به دنبال حل مسائل کشور از راه مذاکره بروند در حالی که راه حل مشکلات در تولید ملی نهفته است؛ کارخانه های بسیاری به خاطر مشکلات مالی توسط بانک ها متوقف شده اند که البته بسیاری هم با مدد رئیس قوه قضائیه به چرخه تولید بازگشتند و دولتمردان باید به جای نگاه به انتخابات آمریکا موانع سر راه این کارخانه ها را بردارند.

وی توقف مذاکرات اقتصادی با چین را اشتباهی راهبردی برشمرد و افزود: دلخوش کردن به غرب و آمریکا ثمری برای ما نخواهد داشت و این همان چیزی است که بارها آزموده شده و نتیجه ای به همره نداشته است./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات