۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۶۱۱۵۰
استاد درس خارج حوزه علمیه تبیین کرد؛

عدم سرایت کرونا در مجالس عزا؛ ادعایی تهی از مبانی فقهی و عقلی

عدم سرایت کرونا در مجالس عزا؛ ادعایی تهی از مبانی فقهی و عقلی
حجت الاسلام سعیدی ادعای عدم سرایت بیماری کرونا در مجلس عزاداری را بر خلاف مبانی فقهی و عقلی دانست و گفت: هیچ کس نمی‌تواند برای توسل مبانی منافی با اصول دینی و عقلی ایجاد کند.

حجت الاسلام سید حسن سعیدی استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اعتقاد شیعه به توسل به اهل بیت(ع) یک اعتقاد راسخ است، عنوان کرد: این اعتقاد دارای ضوابط و قوانینی است که مهم ترین آن ها مطابقت آن با عقل و نظر ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به شبهه مطرح شده مبنی بر عدم سرایت بیماری کرونا در مجلس عزاداری اظهار داشت: بیان این مطالب بر خلاف مبانی فقهی و عقلی است و در صورت انتقال بیماری می تواند موجب حق الناس بزرگ بر گردن گویندگان آن شود.

استاد حوزه علمیه افزود: توسل و شفا از اعتقادات حقه مذهب شیعه است اما تنها در صورتی موثر است که مطابق با ضوابط خود و دستورات ائمه اطهار باشد بنابر این توسلات خارج از محدوده مبانی دینی بیهوده خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند برای توسل مبانی ابتکاری و منافی با اصول دینی و عقلی ایجاد کند، ابراز کرد: توسل به ائمه اطهار(ع) برای رسیدن به حاجت حرام از نظر علمای شیعه مردود است و هیچگاه محقق نمی شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات