۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۱۰۴۷

واکنش حجت‌الاسلام کاشانی به رفتار ضد و نقیض ستاد ملی کرونا

واکنش حجت‌الاسلام کاشانی به رفتار ضد و نقیض ستاد ملی کرونا
حجت‌الاسلام حامد کاشانی در انتقاد به رفتار ضد و نقیض ستاد ملی کرونا نوشت: ۱۵روز پیش در جلسه‌ای به دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت عرض کردم اگر قرار است جلسه در فضای سربسته را ممنوع کنید، زودتر اعلام کنید، تا جلسات بتوانند خود را هماهنگ کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، معاون بهداشت وزیر بهداشت که مدتی پیش در یکی از جلسات ستاد هماهنگی محرم در سازمان تبلیغات اسلامی گفته بود: عزاداری در مساجد و حسینیه‌هایی که دارای سقف بالای 6 متر هستند مصداق فضای باز است و مشکلی نخواهد داشت، اما به تازگی در گفت و گو با بخش خبری ساعت چهارده گفت: برگزاری هرگونه مراسم در فضای سر بسته مطلقاً ممنوع است.

حجت‌الاسلام حامد کاشانی در انتقاد به اظهارات ضد و نقیض ستاد ملی کرونا نوشت: "15روز پیش در جلسه‌ای به دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت عرض کردم اگر قرار است جلسه در فضای سربسته را ممنوع کنید، زودتر اعلام کنید، تا جلسات بتوانند خود را هماهنگ کنند. در ضمن چیزی بگوئید که باز تغییر ندهید.معاون وزیر نیز گفت که آن چیزی که اصل است و می‌توانید روی آن حساب کنید، این است که ترجیح با فضای باز است اما اگر در فضای سربسته موارد دستورالعمل را رعایت کنند مشکلی نیست.

چند روز بعد در پروتکل رسمی اعلامی هم همان قید شد. اما امروز تنها دو روز مانده به محرم مثل برخی از تصمیمات دیگر، دوباره ناگهان نظر خود را تغییر دادند و مانند کنکور که با اعصاب مردم بازی کردند، برگزاری جلسه در فضای سربسته از سوی ستاد کرونا مطلقا ممنوع اعلام شد. این کار در این زمان عملاً به این معناست که فقط این جلسات را تعطیل کنید چون زمانی برای تمهید در فضای باز وجود ندارد.

ما قطعا! تابع پروتکل ستاد کرونا هستیم و بنده تمام جلسات خود در فضای سربسته را تعطیل یا به فضای باز منتقل خواهم کرد (که قطعاً در بسیاری از موارد شدنی نیست) اما از ستاد به خدا شکایت می‌بریم و آنها را به سیدالشهدا علیه السلام واگذار می‌کنیم.

یقیناً هیچ فرد هیأتی و امام حسینی دنبال برگزاری مراسمی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد نیست، اما از کسانی که مقام معظم رهبری این تصمیم خطیر را به آنها سپرده، انتظار اینکه به خواسته‌های میلیونها هیأتی عاشق سید‌الشهدا سلام‌الله‌علیه بی‌توجهی و بی‌احترامی کنند را نداریم. تغییر مکرر تصمیم‌ها و اعلام دیر‌هنگام آنها نمونه بارز این بی‌توجهی و بی‌احترامی است."/1324/د102/ف

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظرات