۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۶۷۹۹۴

درخواست وزیر سریلانکایی برای تدفین قربانیان کرونا به جای سوزاندن اجساد

درخواست وزیر سریلانکایی برای تدفین قربانیان کرونا به جای سوزاندن اجساد
وزیر دادگستری سریلانکا صدور مجوز دفن قربانیان مسلمان کرونایی این کشور را به جای سوزاندن پیکر آنها خواستار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علی صبری (Ali Sabry) وزیر دادگستری سریلانکا از مقامات مربوطه خواسته است تا مسئله دفن اجساد مسلمانانی را که در اثر بیماری COVID-۱۹ جان باخته‌اند به جای سوزاندن آنها، بررسی کنند.

وزیر دادگستری سریلانکا گفت: همه مردم این کشور درحال گذراندن برهه زمانی سختی هستند. از هر صد تماس تلفنی به من، ۹۹ نفر درخواست می‌کنند که پیکر قربانیان کرونایی خانواده را به جای سوزاندن به خاک بسپارند.

وی با تأکید بر اینکه این درخواست به معنی به چالش کشیدن قانون قرنطینه نیست،‌ افزود: در اینجا هیچ افراط‌گرایی وجود ندارد. ۱۸۹ کشور جهان اجازه سوزاندن و دفن [برای قربانیان COVID-۱۹] را مجاز می‌دانند. سازمان بهداشت جهانی نیز اجازه دفن قربانیان کرونایی را داده است.

از ابتدای شیوع کرونا در سریلانکا، حدود ۳۵ نفر به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند. جمعیت این کشور در حدود ۲۲ میلیون نفر است که حدود ۲ میلیون نفر از آنها پیرو اسلام هستند.

خانواده‌های مسلمان در سریلانکا می‌گویند که مقامات کشورشان آنها را وادار می‌کنند اجساد افراد متوفی مبتلا به ویروس کرونا را بسوزانند. با این حال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که دفن اجساد قربانیان مشکلی را از نظر گسترش این ویروس ایجاد نمی‌کند. این خانواده‌ها تصریح کردند که این بخشی از سلسله تلاش‌های گروه قوم‌گرای «سینهالی» برای ارعاب و وحشت‌افکنی بین مسلمانان است. سینهالی‌ها اکثریت جمعیت کشور سریلانکا را تشکیل می‌دهند./۹۸۸/

منبع: ایکنا

ارسال نظرات